KALENDÁŘ AKCÍPřehledně poskytujeme informace o tom, jak trávit volný čas či kam zajít za kulturou v Hradci Králové. Zakoupíte u nás vstupenky na kulturní akce (nejen) v Hradci Králové. Přehled akcí najdete v kalendáři akcí.
|
||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
| 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
| 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
| 27 Po
|
28 Út
|
29 St
|
30 Čt
|
31 Pá
|
Termín vystavení:
po 19:00
Einaudi je známý svými jednoduchými, ale strašidelně krásnými minimalistickými díly pro klavír a ohromující filmovou hudbou. Za téměř třicet let své činnosti vydal řadu alb, která se dostala na přední příčky poslechovosti, vyprodává nejprestižnější koncertní sály po celém světě a jeho hudba zazněla v mnoha slavných filmech (Nedotknutelní, Doktor Živago, To je Anglie, Nomadland a další).
Tento jedinečný koncert nabídne více než jen hudbu. Symfonie třpytivých svíček rozsvítí celý prostor a přidá na mystičnu a kouzlu večera. Každá svíčka přispěje k vytvoření kouzelného prostředí, které dokonale doplní hudební zážitek.
V rámci Evropské tour alternují také: Miroslav Beinhauer, František Panáček a Lucie Kubátová.
Akce je přístupná od 12 let. Každý účastník musí předložit platnou vstupenku zakoupenou výhradně v síti SMS ticket.
https://www.petrofgallery.cz/akce/ludovico-einaudi-music/
po 20:00
Po vyprodaném koncertu na fotbalovém stadionu v Edenu pro 30.000 lidí míří Ben Cristovao se svojí kapelou na klubové turné. Jednotlivé zastávky napříč městy s kapacitou stovek míst potěší všechny fanoušky, kteří chtějí být Benovi zase blíž. Kapacita jednotlivých sálů turné je omezená a štěstí bude přát těm nejrychlejším.
Druhý přidaný koncert!
od 20:00 po koncertu after party s DJ
Vstupenky v předprodeji: https://bit.ly/ben_mood
Expozice provede návštěvníky historií města od pravěku až po období první republiky a umožní jim nasát atmosféru života v jednotlivých obdobích. Celkový dojem expozice podtrhují multimediální interaktivní prvky.
První část expozice ve druhém nadzemním podlaží muzea návštěvníkům ozřejmí význam Hradce Králové jako jednoho z nejstarších právních měst a představí také urbanistickou výstavbu města v období 13. – 16. století. Sál bude představovat Velké náměstí s dobovými řemesly a každodenností.
Druhá část expozice ve druhém nadzemním podlaží muzea přiblíží život královéhradeckých obyvatel v období bastionové vojenské pevnosti až do války z roku 1866, která představuje pomyslnou tečku za pevnostním obdobím.
Třetí část expozice ve třetím nadzemním podlaží muzea přiblíží ve dvou sálech moderní epochu v dějinách města, a to od obnovy dynamického rozvoje Hradce v posledních desetiletích 19. století až do poloviny 40. let 20. století, kdy město dosáhlo dnešních kontur.
Hradec jsou Králové a Královny už 800 let. Kdysi náležel jako věno českým panovnicím, třeba Elišce Rejčce. Dnes tu není jen jako historický odkaz, ale je tu pro vás, kteří v něm žijete, tvoříte, pracujete, sportujete, učíte se, hrajete si, radujete se. A bez toho všeho by Hradec nebyl Hradcem. Pojďte se zaposlouchat do příběhů obyvatel, současných Králů a Královen, v podcastu HK 800, který jsme městu připravili k jeho 800. narozeninám. Čeká vás 12 dílů, každý měsíc jeden, a 12 známých i neznámých osobností.
1. díl Pavlína Springerová
2. díl Patrik Vízek
3. díl Anatolij Truhlář
4. díl Michal Horák
5. díl Zuzana Ceralová Petrofová
6. díl Kateřina Siniaková
otevřeno po celý rok
V historické budově radnice na Velkém náměstí se návštěvníkům přiblíží atmosféra doby Dr. Františka Ulricha, vizionářského starosty z konce 19. století. Vstupte do instalace a zažijte kousek minulosti na vlastní oči. Nahlédnete i do zázemí pro produkci oslav – přímo pod pokličku toho, co se chystá.
Výstava bude mít stanovenou pravidelnou otevírací dobu po celý rok a případní zájemci mimo otevírací dobu se mohou domluvit indiviuálně s produkcí oslav.
Klíčové okamžiky historie Hradce Králové ožijí v osmi animovaných spotech! První písemná zmínka v roce 1225, významné události, osobnosti a artefakty, které formovaly město… Co spot, to konkrétní artefakt nebo vyobrazení a různorodé styly animace. Protože i historie města nikdy nebyla jednotvárná a hraje všemi barvami.
Unikátní výstava je obrazem mnohaletého putování cestovatele Rudolfa Švaříčka do různých částí Himálaje.
V Muzeu východních Čech v Hradci Králové budete vtaženi do nejvyššího pohoří světa, hlavně do oblasti Tibetu. Prostřednictvím velkoformátových fotografií i autentických předmětů se seznámíte s životem v okolí ledových vrcholů. Himálaj bude ve výstavě představen z pohledu horolezců a šerpů, nabídne také vhled do života tamních obyvatel a věnovat se bude i duchovnímu životu v oblasti.
Součástí zážitku bude návštěva buddhistického chrámu, příbytku nomádů, ale i některých duchovních obřadů.
Na zahájení a start nové cyklosezóny 2025 nastoupilo 32 seniorů-cyklistů. Po registraci, společném nástupu, pozdravu a písni hradeckých cyklistů vyslechli zdravici předsedkyně z.s. Senioři Hradec Králové p.Táni Šormové a organizační a bezpečnostní pokyny vedoucího akce p.Jaroslava Nováka. Letošní start do nové sezóny byl o to slavnostnější a zajímavější, že město Hradec Králové si v letošním roce připomíná 800 let své existence. A v souvislosti s tímto významným výročím seniorští cyklisti vyhlásili a současně zahájili sportovní cykloakci s názvem „800 km pro Hradec“ a to na počest založení svého města.
Tento zajímavý úkol budou plnit o sudých čtvrtcích do konce své letošní cyklistické sezóny (31.10.2025), kdy budou vyjíždět z centra města do jeho okolí na padesátikilometrové cyklistické výlety za sportem a historií. Cílem dané akce je v dobrém kolektivu pozdravit významné výročí města a ukázat, že v něm žijí i sportem aktivní senioři. V lichých čtvrtcích pak senioři budou vyjíždět na své pravidelné kondiční cyklovyjížďky k posílení své sportovní zdatnosti. A protože jsou naše aktivity otevřeny široké seniorské veřejnosti, přijeďte, vy senioři v dobré kondici, mezi nás a jezděte s námi.
Potřebné informace a fotogalerii z našich akcí najdete na našich webových stránkách: www.senioři hradec králové / sport / 2025 – CykloSenior
Muzeum v Třebechovicích založil v roce 1925 Vilém Koleš. Tento nadšený muzejník a historik získával sbírkové předměty darem od spoluobčanů a příznivců muzea. Jednalo se o předměty, které byly spojeny s historií města a jeho okolí. O přírůstcích do sbírkového fondu pravidelně informoval na stránkách vlastivědného sborníčku pro Třebechovice a okolí „Staré Třebechovice“, který vydával vlastním nákladem od roku 1929 do roku 1941. Muzejní exponáty byly uloženy na radnici v místnosti vedle věžních hodin. Během následujících let se muzeum několikrát stěhovalo a o jeho sbírky pečovalo několik správců. V roce 1980 se sbírky muzea převedly do Památníky města, jehož hlavním exponátem byl Třebechovický Proboštův betlém. Tak došlo ke spojení světoznámého betlému a sbírek městského muzea. V polovině 80. let minulého století se muzeum začalo specializovat na betlémy. Byl založen sbírkový fond betlémů, který v současné době čítá více jak 550 betlémů z celé České republiky i zahraničí.
Ve výlohách informačního centra ožijí netradičně zpracované významné okamžiky a osobnosti, které vás provedou 800 letou historií města Hradec Králové. Od středověku až po moderní architekturu 20. století, příběhy královen a slavných bitev, ale i velkých stavitelů – ty všechny vtiskly městu jeho jedinečnou podobu a atmosféru, do které můžete nahlédnout.
Tento výjimečný tvůrce vás prostřednictvím svých děl zavede do kouzelného světa fantazie, tvořivosti a řemeslné preciznosti. Zblízka uvidíte realizované originály, i nedokončené návrhy, zvětšené instalace některých jeho scenérií a rozpohybované pohádky.
Kubaštovy knížky a betlémy spojují generace a připomenou nám, jak důležité je zůstat dítětem v srdci – a jak obrovskou sílu má lidská tvořivost. Výstava je ideální příležitostí pro rodiny s dětmi, školní skupiny, sběratele i širokou veřejnost, kteří chtějí zažít něco výjimečného a odnést si domů inspiraci a radost.
Nenechte si ujít komentované prohlídky s vnukem Romanem Kubaštou. Dozvíte se řadu zajímavostí o historii prostorových knih, technikách jejich výroby i o tom, jak si jeho dědeček získal oblibu u čtenářů po celém světě.
Těšíme se na vaši návštěvu a věříme, že si odnesete nejen krásné vzpomínky, ale i inspiraci z díla jednoho z nejvýznamnějších a nejobdivovanějších českých výtvarníků, jehož jméno je synonymem pro kouzlo, fantazii a uměleckou dokonalost.
Termín výstavy:
31. května – 2. listopadu 2025
Termíny komentovaných prohlídek:
12. července 2025
9. srpna 2025
20. září 2025
Třebechovické muzeum betlémů
Otevírací doba:
9,00 – 12,00 a 12,30 – 16,30
Zveme vás na 6. ročník výstavy Voda je život, která je tematicky zaměřena na klimatické změny a ubývání vody v přírodě. Na čtrnácti panelech popisuje různé aspekty vody, jako je její koloběh, zdroje, znečištění, ale i prevence povodní a revitalizace vodních toků.
Výstavu připravil Ústav výzkumu globální změny AV ČR ve spolupráci s dalšími odbornými pracovišti. Záštitu nad výstavou převzal zemědělský výbor.
Výstavu najdete v galerii Dokola ve 4. NP.
https://www.svkhk.cz/Akce/Vystavy/Clanky/1-9-%E2%80%93-31-10-Voda-je-zivot.aspx
út 14:00 - 18:00
st 17:00 - 19:00
Společnou výstavu v ART patře – prostoru pro současné umění v budově Magistrátu města Hradce Králové – nazvali autoři Milan Cieslar a Jakub Guziur Palimpsesty. Shodli se na termínu, který první z autorů již dříve pro své obrazové cykly použil, druhý jeho význam svými posledními díly bezděčně oživuje. Ve vlastním významu termín palimpsest, řecky πάλιν ψάειν [palin psaein], česky „opět vyškrabaný“ odkazuje k praxi především středověkých pisatelů, kteří z úspornosti a zároveň i v kulturním přehodnocení odstraňovali z původních pergamenů antické texty a pokrývali je texty novými, křesťanskými. I kulturu v širším smyslu lze metaforicky nahlížet jako ustavičné přepisování starších struktur aktuálnějšími, které se zdají být platnější a užitečnější. Nemohly by ovšem nikdy vzniknout bez opory v již vykonaném, přičemž občas není snadné je přijmout.
Milan Cieslar (*1969) je pohlcen médiem malby. Malířství ovšem už dávno není jen pečlivým následováním zažitých a srozumitelných figur snadno evokujících naše vzpomínky a zkušenosti. S překonáním imperativu zobrazování je také naléhavou výzvou našim intelektuálním a emocionálním schopnostem. Zásadní klíč k možnostem malby je v médiu samotném – rozpoutání barev a tvarů vtahuje autora a později i diváka do dobrodružné cesty k překvapivému nahlédnutí. Proces oceňování vznikajících vizuálních vzorců vyvolává aktivní reakci, doprovází ho ustavičné nadsazování a vyvažování. Malování je u Cieslara nekonečný proces, který se nehodlá spokojit ani se samotným dokončením artefaktu. Hotový obraz je výzvou ke svému novému přepracování. Zobrazování zde není východiskem, ale může z pozorovaného bezděčně vytanout ve vstřícných náznacích.
Jakub Guziur (*1978) se pohybuje v uměleckém prostoru, který prostupují dvě osy – textová a obrazová. V tradici vizuální a konkrétní poezie nechce ignorovat u textů jejich možnou vizuální působivost a v obrazech zůstává citlivý k jazykové polysémii při jejich pojmovém čtení. Guziur si ve svém dosavadním díle osvojil bohatou škálu formálních prostředků, které brilantně střídá a které se nečekaně naplňují novými, někdy i napjatě unikavými významy. Tištěná písmena, psaná slova, transparentní podklad, zrcadlení, zobrazivý odkaz i zanechané fyzické stopy, vše může být cenným výrazem i významem. Nervní přepisování slov v prezentovaných pracích, které barvou i gestem rozvibruje obrazovou plochu, má snahu nás vnořit do beztížného prostoru a ponechat nás v něm plynout v obklopení vlastních slovních asociací.
Výstavní prezentace obou umělců v jubilejním roce Dalibora Chatrného je víc než patřičná. Chatrný by určitě tuto tvorbu ocenil, byla by mu blízká trvalým unikáním z již dosažených srozumění a radostným rozpoutáváním nových nejistot sdělení. Výtvarná kultura nám nabízí struktury k využití, naše vědomí musí být schopné se jimi zabývat, musí je z pudu sebezáchovy zkoušet rozvíjet a připravovat pro nečekané příští. Řečeno s Bergsonem: „O […] minulost se opíráme, k […] budoucnosti tíhneme. Opírat se a tíhnout je tedy vědomým bytostem vlastní. Chcete-li, vědomí je spojení mezi tím, co bylo, a tím, co bude, most položený mezi minulost a budoucnost.“ A to zcela jistě platí i pro „vizuální“ vědomí.
Aleš Svoboda, kurátor výstavy
https://www.facebook.com/events/1405155383891531
čt 17:00 - 19:00
Východní Čechy patřily a patří k nejvíce urbanizovaným oblastem v českých zemích. Nejstarší středověká města se ve východních Čechách vyvinula z raně středověkých sídelních aglomerací. V některých případech byl ale vývoj k městu komplikovanější a některá sídliště, která lze označit za zárodečná města, dokonce zanikla nebo ve svém vývoji ustrnula.
Mezi nejstarší a nejvýznamnější východočeská města náleží Hradec Králové, Chrudim, Jaroměř, Nový Bydžov a Vysoké Mýto. Jejich v některých případech složitější vývoj, podoba a každodenní život ve 13. a 14. století jsou hlavními náměty nové výstavy.
https://www.muzeumhk.cz/
Na fotografiích jsou zachyceni klienti Domova V Podzámčí s osobnostmi, spolky a sdruženími Chlumecka v prostorách kostela Nejsvětější Trojice a Zubatovské kaple v Chlumci nad Cidlinou. Součástí výstavy budou informace o stáří a o onemocnění demence.
Zahajovací vernisáž se uskuteční v prostorách Krajského úřadu Královéhradeckého kraje u recepce dne 1. 10. 2025 od 14 hodin, výstavu bude možné shlédnout do 30. 10. 2025.
https://www.facebook.com/events/769054228917944
st 08:00 - 18:00
st 08:00 - 18:00
Galerie Ambrož vás zve na autorskou výstavu Ivana Uhlíře, malíře, sochaře, restaurátora.
Výstava otevřena 2. 10. - 22. 2. 2026, v říjnu ÚT-ČT 15-16 hodin.
https://www.facebook.com/events/971929935126297
kurátoři: Patricie Kaválková, Helena Šestáková, František Zachoval | Prostor
Výstava Umění interakce si klade za cíl přehodnotit dosavadní pojetí interakce v umění, přesáhnout obvyklé chápání tohoto pojmu v souvislosti s novými médii a digitálním uměním a zaměřit se na další možnosti aktivního zapojení diváka do procesu vnímání a vzniku uměleckých děl. Jejím smyslem je nahlížet inovativním způsobem na participativní umění a umění spolupráce, jež v našem pojetí zastřešuje umění interakce.
https://www.galeriehk.cz/vystavy/umeni-interakce/
kurátorka: Anna Horák Zemanová | Bílá kostka
Výstava Korpus představuje základní stavební kámen tvorby Davida Čumala. V autorově pojetí korpus není jen prostý základ dortu či nábytku – je to složitý a mnohovrstevnatý prostor, v němž se setkávají barvy, motivy, technika i symbolika. Corpus je v latinském překladu také tělem, které v dílech Davida Čumala není přítomné, a proto byla do dialogu vybrána právě díla Adrieny Šimotové. Na obrazech, jež jsou zároveň vizuálním záznamem, se častokrát objeví motivy odkazující na jednotlivé vrstvy, jeho texturu, ale i hlubší emocionální a kulturní úrovně, které tento základ nesou.
https://www.galeriehk.cz/vystavy/david-cumalo/
kurátorka: Jitka Hlaváčková | Černá kostka
Výstava slovenské umělkyně, aktivistky a kurátorky Ilony Németh přináší do prostoru Černé kostky GMU tři díla – Optimálny priestor, Hmla a Ďalšie fragmenty ústavnosti. Tato trojice tvoří společně symbolickou osu autorčiny tvorby oscilující mezi tématy osobní zkušenosti a veřejné reprezentace, mezi tělem a institucí, mezi životním prostorem a mocí. Umění není v tomto pojetí jen vyjádřením občanských postojů autorky, ale reinterpretuje a spoluutváří podmínky sdílené občanské zkušenosti.
https://www.galeriehk.cz/vystavy/ilona-nemeth/
Autorka Dana Marková ve svých obrazech upřednostňuje ztvárnění ženských portrétů a postav a nyní se nejen v obrazech, ale i ve fotografii objevuje krása ženského těla.
https://www.svkhk.cz/Akce/Vystavy/Clanky/9-10-%E2%80%93-1-11-Dana-Markova-Spln-si-svuj-sen.aspx
Výstava R 11+2 prezentuje výběr z volné tvorby posluchačů posledního běhu Hradecké fotografické konzervatoře (HFK) při Centru uměleckých aktivit (CUA) v Hradci Králové. Pro tuto přehlídku byl symbolicky zvolen netradiční prostor bývalé, dnes už legendární, hradecké prodejny potravin Erko v Mostecké ulici.
Expozici jedenácti absolventů doplňují díla jejich dvou lektorů: Jaroslava Prokopa – fotografa a dlouholetého pedagoga, dlouholetého vedoucího Ateliéru reklamní fotografie na Fakultě multimediálních komunikací UTB ve Zlíně, a Adama Kenckiho – fotografa a lektora fotografie na Art and Design Institutu v Praze. Oba aktuálně vedou i Hradecké fotografické kurzy v CUA.
Výstava není tematicky ukotvena, záměrně jsme nechtěli do souborů kurátorsky výrazně zasahovat. Klade důraz na individuální tvůrčí svobodu a autorskou výpověď. Díky tomu se zde setkáte s různorodými fotografickými žánry, od krajiny, pohledů na město a jeho architekturu, zátiší (nalezených i inscenovaných), přes portréty lidí či tajemných stvoření, až po zcela abstraktní fotografické obrazy.
Tato přehlídka jasně ukazuje smysluplnost fotografického vzdělávání: absolventi nadále fotografují, tvoří a zůstávají mezi sebou v kontaktu. Fotografické výstavy jsou klíčovým místem pro setkávání, inspiraci a motivaci k další tvorbě. Máme z možnosti vystavovat velkou radost a věříme, že se v této tvůrčí komunitě nepotkáváme naposledy.
Vystavující autoři
Andrea Benešová, Jana Čížková, Barbora Déduchová, Jiří Drbohlav, Petr Kadeřávek, Adam Kencki, Pavla Lankusová, Tomáš Lelek, Vladimír Ludvík, Anastasia Mega, Jaroslav Prokop, Květoslava Slezáková, Dana Stránská.
Střední uměleckoprůmyslová škola sochařská a kamenická vystaví v Galerii U Přívozu Studijní a vědecké knihovny v Hradci Králové novou kolekci prací, které byly vytvořeny ve školním roce 2024/25. V instalačním rámci se představí umělecké obory sochařství, restaurování, malba a také obor stavební – stavebnictví a architektura. Průřez prací zahrnuje tradiční formy reprodukčního sochařství v každé jeho fázi, tj. od modelace prezentované v sádrovém odlitku až po realizaci v ušlechtilém kameni. Podobně i jednotlivé kroky v oblasti restaurování: od průzkumu, konzervaci až po výsledek restaurátorské obnovy sochařských fragmentů. Opět se můžete těšit na celou řadu kopií a parafrází historických prací, plastických i kresebných studií, v tradičních materiálech a s prvky polychromie i zlacení. Stranou nezůstanou ani ukázky nástěnných a grafických technik, mozaika, štukolustro a techniky tisku z výšky. Komplex autentického uměleckého řemesla pak doplní ukázky prací alternativních kreativních postupů reflektujících současné trendy umělecké scény. Jde například o adaptaci nalezených prvků, ready made, do nového plastického celku, analogicky využívající kolážování a postprodukčních mechanismy, nebo o tvarové procesuální formy akcentující pestrost materiálů použitých při odlévání, nebo v rámci konceptuálního řešení sochařské instalace uplatnění 3D modelace ad. O novinky v přístupech k výtvarné tvorbě nebude nouze. Ano stále je co objevovat a tím posouvat hranice. To v sobě nese přímo název výstavy „Continuum“.
Architektka, návrhářka interiérů a obytných staveb, umělkyně abstraktní malby, lektorka výtvarných kurzů pro dospělé i pro děti.
Iva o sobě říká, že jako architektka zjistila, že jí v životě chybí barvy, tak začala malovat. Vrhla se na kurz amerického malíře Nicolase Wiltona, který vyučuje stylem „ničeho se nebojte, vezměte barvy a začněte“. Naučila se tedy nebát udělat chybu, hrát si, nespěchat na výsledky, správně si nastavit kreativní mysl a experimentovat… To se snaží předávat dál na všech svých výtvarných workshopech, ať už to jsou letní školy pro děti nebo dospělé. Vystavuje v Královské zahradě v Hradci Králové, v Praze v Pasáži českého Designu, účastní se Polabského Montmartru v Brandýse nad Labem, pravidelně publikuje na sociálních sítích.
Tvořím abstraktní obrazy vycházející z vnitřního světa vědomí i nevědomí.
V mém umění objevuji spojitosti uvnitř nás samých, mezi lidmi samotnými a okolním světem, přírodou…
Inspirace pro mé umění přichází ze „zážitku žití života“.
Proces mé malby je intuitivní. Nikdy dopředu nevím, kam mě zavede. Téma obrazu se stává zřetelnějším během jeho postupujícího vznikání.
Dělím se o tuto kreativní uměleckou cestu ve workshopech a kurzech.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100076049268107
Galerie Na Mostě Farmaceutické fakulty UK vás zve k výstavě Tereza a Stanislav Divišovi: Spolu. Výstava představí výtvarné umělce manžele Divišovi. Stanislav Diviš je malíř, který výrazně vtrhl na scénu umění r. 1987 se skupinou Tvrdohlaví, od té doby jsou jeho práce, pohybující se na hranici abstrakce, součástí světových i domácích výstav současného umění. Tereza Divišová je malířka a keramička, tyto dva světy se v její práci vzájemně prolínají.
Výstavu můžete navštívit ve všední dny 8–18 hod., o víkendu 9–16 hod., vernisáž se koná 21. 10. 2025 v 17 hod.
https://www.faf.cuni.cz/Verejnost/Galerie-Na-Moste/
Site-specific instalace Michala Kindernaye přispěje k celospolečenské diskuzi o udržitelnosti života, vymírání živočišných druhů, zániku fauny a změně klimatu. Zvuková socha je specifický druh uměleckého objektu, kde zvuk nahrazuje tradiční výtvarné prvky a stává se hlavním nositelem významu. Na rozdíl od klasických soch, jejichž smyslem je hmatatelný materiál, pracuje s nemateriálním fenoménem, jehož proměnlivost a přítomnost v prostoru jsou klíčové. V tomto připravovaném díle bude socha tematizovat objekt jako takový, ale nejdůležitější místo zde zaujme samotný zvuk a způsob, jakým rezonuje s prostorem a reaguje na okolní vlivy.
Spálená krajina reproduktorů není pouze objektem pozorování, ale aktivní složkou vztahové ekologie – prostorem pro znovuzapojení těla, vědomí a přírodního elementu, jeho smrti i znovuzrození. Požár může znamenat výrazné narušení ekologické i vizuální kontinuity, přesto zde může dojít k resetu ekosystému a jeho návratu na raná stadia sukcese. Paralela mezi ekologií lesa a vnitřní krajinou člověka odkazuje na koncept ekopsychologie, která mimo jiné reflektuje duševní zdraví ve vztahu k environmentální integritě.
kurátorka: Anna Horák Zemanová
MICHAL KINDERNAY (* 1979) je audiovizuální umělec, performer a kurátor, který patří k předním českým tvůrcům interaktivního videa. Studoval na Fakultě výtvarných umění VUT v Brně (ateliér Petera Rónaie) a na Filmové a televizní fakultě pražské AMU (audiovizuální média pod vedením Miloše Vojtěchovského). Jeho tvorba je neoddělitelným spojením výzkumu, softwarového vývoje a designu nástrojů, přičemž samotné dílo může vyústit v průběhu realizace do různých podob. Nepřehlédnutelným je i ekologický aspekt Kindernayovy práce. Obsáhle se věnuje různým formám znečištění, a to nejen v polohách přímé vizualizace (Art Pollution Kit, Camera Altera), ale i formou autorské glosy. Jeho díla zahrnují videoperformance a interaktivní instalace, intermediální a dokumentární projekty i hudební zvukové kompozice. Je spoluzakladatelem umělecké organizace yo-yo, iniciátorem projektu RurArtMap, byl členem kolektivu galerie Školská 28 v Praze. Jako pedagog působil v rámci magisterského programu na Prague College a externě v Centru audiovizuálních studií FAMU v Praze.