KALENDÁŘ AKCÍ-Turistické informační centrum Hradec Králové

Informační centrum nenese zodpovědnost za skutečný průběh zde inzerovaných akcí. Kalednář je průběžně aktualizován, přesto doporučujeme ověřit konání akce, čas a volnou kapacitu na přiložených odkazech. Děkujeme za pochopení.


KALENDÁŘ AKCÍ

Přehledně poskytujeme informace o tom, jak trávit volný čas či kam zajít za kulturou v Hradci Králové. Zakoupíte u nás vstupenky na kulturní akce (nejen) v Hradci Králové. Přehled akcí najdete v kalendáři akcí.

  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30

28. listopadu 2022

28

listopad


Jevištní podoba sbírky balad Kytice z pověstí národních (1853), nejslavnějšího díla miletínského rodáka Karla Jaromíra Erbena a jednoho z nejznámějších děl české literatury vůbec. Co se vám vybaví jako první, když se řekne Kytice? Zemřela matka a do hrobu dána? Na topole podle skal? Nechoď dceruško k jezeru? Hrej si – tumáš kohouta? Dej sem dítě? Hoj ty Štědrý večere, ty tajemný svátku? Naše inscenace vás přesvědčí, že Kytice rozhodně nepatří jen do zaprášené archivní poličky s označením „povinná školní četba“! Kytice jako národní poklad, otevírající před námi svět magických balad i moudrostí našich předků. Kytice jako výsostná poezie s romantickým odérem i hororovou patinou. Kytice jako téma viny, trestu a daností zákonů lidských i přírodních. Kytice jako kniha, kterou všichni známe, ale na kterou jsme už možná trochu zapomněli…..

28

listopad


Filmová komedie režiséra Jana Prušinovského vypráví příběh dvou bratranců Romana a Emila, jejichž snem je dostat se na závody Formule 1. Roman vede ušmudlaný autobazar na okraji města, má tři děti a živelnou manželku. Emil, horlivý milovník pořádku, si piplá svou autodílnu v centru a o autech ví skoro všechno. Když jednoho dne Emil v televizní soutěži vyhraje vstupenky na Velkou cenu Španělska v Barceloně, netuší ani jeden z nich, že jejich výlet za snem se brzy změní na divokou jízdu napříč Evropou. Zvláště když se na ně nabalí Štětka, Romanův kamarád a místní magnet na problémy.

28

listopad


Přednáší a promítá Katka Jablonská Lhotová z CK Adventura.

Korsika patří k nejatraktivnějším ostrovům Středomoří. Pojďte s námi objevit její různorodou krajinu - rozeklané západní pobřeží, divoké vnitrozemí s vysokými horami a průzračnými bystřinami, ale i klidná a tichá zákoutí, a to pěšky i na kole. Při prezentaci však nezůstaneme pouze u přírody, ale zavítáme také do malebného města Bonifacio a povíme si o zvycích a poměrech v této oblasti. Sardinie, druhý největší středomořský ostrov, nabízí překrásnou kombinaci moře, zvlněné krajiny, bílých písků, gurmánských dobrot a výjimečné historie. Dá se zde jen odpočívat u moře na stovkách pláží všech velikostí, vydávat se na cyklistická dobrodružství po mírně hornaté krajině i podél mořských útesů, nebo podnikat pěší výlety zakončené zaslouženým koupáním. Katka vám ukáže také městečka vyhlášená řemeslnou výrobou či pláže a jeskyně přístupné jen z moře.
KORSIKA A SARDINIE

28

listopad


Cathy-Marie (Audrey Lamy) si sice hýčká sen o vlastní restauraci, ale zatím musí stále brát zavděk místem řadové kuchařky u různých, často podřadných, zato mediálně zdatných „les Chefs“. Když za sebou opět práskla dveřmi při odchodu z kuchyně jedné takové televizní „celebrity“, která s klidným svědomím místo medu dochucuje designovou bazalkou, musí jako už mnohokrát sednout k inzerátům a hledat si nové místo. Což není tak snadné. Zejména s ohledem na vysoké hodnocení, které má vůči svému kulinářskému umění. Když přeci jen jeden inzerát, v němž shánějí šéfkuchaře, našla, ukázalo se nakonec, že jde o prachsprostou vývařovnu v uprchlické ubytovně. A ředitel od vedoucího kuchyně žádá (aspoň toho minulého doposud vyžadoval) prostě jen ohřát maxi konzervy ze špajzu. S tím se ovšem Cathy s jejím vnímáním kultury stolování a obdivem vůči haute cousine odmítá smířit...

28

listopad

28

listopad


Diskuze se dvěma rodilými Peršankami o současné situaci v jejich zemi. Jaký je život za šátkem? Jaká je každodennost, když vám vláda zasahuje do vašeho života? Současný Írán na přímo a bez obalu - buďte u toho. Diskuse bude probíhat v angličtině, ale nemusíš se bát, překlad je zajištěn. I tentokrát se sejdeme v Centru uměleckých aktivit.

Skautský institut: Současný Írán

28

listopad



28

listopad


Nalaďte se na Vánoce nestárnoucími vánočními hity Janka Ledeckého, které už mnoho let neodmyslitelně patří k vánočním svátkům!

Sliby se maj plnit o Vánocích, Ryba rybě, A od těch časů, Nejdelší noc... a mnoho dalších písniček zazní 28. listopadu od 19.00 hodin v KD Střelnice v Hradci Králové.


Vstupenky lze zakoupit v Turistickém informačním centru na Eliščině nábřeží nebo formou eVstupenky.
Pozn. Vstupenky na sezení v řadách 1–3, 7–9, 13–15 jsou v prodeji přes HZ Production s.r.o..
Janek Ledecký

28

listopad


Alice (Marion Cotillard) a Louis (Melvil Poupaud) jsou bratr a sestra. Ona je herečka, on byl učitel a básník. Alice svého bratra už více než dvacet let nenávidí. Za celou tu dobu se neviděli. Smrt rodičů je postaví tváří v tvář.

28

listopad


Z jedné návštěvy se stal večírek, z večírku spolubydlení. Filmař a muzikant Jan Foukal a Albert Romanutti, frontman kapely Bert & Friends a nepřehlédnutelná postava české hudební scény, se ocitají v rolích hlavních hrdinů první české bromance. Honza si čerstvě pronajal byt, aby řešil rodinnou situaci. Bert kvůli koronavirové pandemii přišel o koncerty a právě se rozešel s holkou. Zatímco někdo si psal během lockdownu třeba deník, kluci díky své mimořádné otevřenosti, kreativitě a především všudypřítomné ruční kameře natočili celovečerní romanci o mužském přátelství. Vir, který zavřel svět, se v jejich případě stal příležitostí, jak objevovat radost ze života. Na půdorysu osmatřiceti metrů čtverečních nechali vzniknout jak filmu s velkou dávkou humoru, tak i novým autorským písním. Vítejte u nich doma.

1
-
30

listopad


17. 6. 2022 - 12. 11. 2023

Měnící se svět – poslední lovci a první zemědělci (nejen) ve východních Čechách:
archeologická výstava přibližuje zhruba 5 tisíc let trvající období končící éry lovců a sběračů a začínající epochy zemědělců v našem regionu a odpovídá například na otázky, jak moc se od sebe lišily světy v době mezolitu a paleolitu, nebo co se vlastně stalo s původními lovci poté, co na naše území dorazili zemědělci.

 

1
-
30

listopad


Velkolepě a dekorativně řešené Foyer Ladislava Jezberu inspirovalo k vytvoření instalace reagující na monumentalitu tohoto výstavního prostoru i na ušlechtilý materiál použitý v jeho výzdobě – mramor. Z více než pětimetrových prefabrikovaných polystyrenových kvádrů, jejichž struktura mramor imituje, sestavil kompozice, které nepředstavují pouhou hru s formou, stabilitou či proporcemi, ale též vyjádření myšlenek a úvah, jež se v textové podobě nenápadně „objevují“ na dekorativním pozadí vstupní haly a volně plynou po povrchu soch. Člověk je tvor společenský a jako takový musí neustále „držet na uzdě“ své ego (já). Jen to mu umožňuje v rámci společnosti fungovat a přežít. Každý den nás okolnosti nutí hledat rovnováhu mezi našimi potřebami a touhami a zájmy ostatních. Já má tendenci pokládat všechny skutečnosti za věci, s nimiž může zacházet podle svých potřeb, zkoumat je, manipulovat s nimi a využívat, jak právě potřebuje. Neovládnutí vlastního ega potom může člověka vést až k tomu, že podobně jako zvířata bojuje s příslušníky vlastního druhu. Avšak liší se od nich mírou ničivosti a masovosti tohoto počínání a rovněž vědomím své smrtelnosti – omezeného času.
 
Výstava EGO se zabývá právě tématem koexistence i vzájemného ovlivňování jedince a společnosti. Sestává ze dvou samostatných instalací vytvořených pro královéhradeckou galerii – jedné ve Foyer, druhé v prostoru Bílé kostky.
 
Ladislav Jezbera (*1976 Hořice v Podkrkonoší) je spjat s východočeským regionem, který má bohatou sochařskou tradici. Studoval na Fakultě výtvarných umění VUT v Brně v ateliéru sochařství u Vladimíra Preclíka, ale ovlivnila jej zejména minimalistická tvorba jeho dalšího učitele – Jana Ambrůze. Vychází z geometrického umění a minimalismu, které propojuje s konceptuálními přístupy. Jeho díla pomocí matematických a fyzikálních propočtů či sotva postřehnutelných chemických procesů vizualizují filozofické či sociologické teorie. Často využívá specifické vlastnosti „nesochařských“ materiálů, jako je plexisklo, molitan, vyjetý motorový olej, mýdlo či polystyren. Je členem Klubu konkretistů KK3 se sídlem v Hradci Králové.

Výstava ve voyer galerie trvá od 17. 6. 2022 do 13. 3. 2023.

1
-
30

listopad


Od 15. 10. 2022 do 26. 3. 2023

Výstava odkazující na stejnojmenný seriál České televize, který se stal fenoménem již dvou generací televizních diváků, se zakládá nejen na osudech skutečných československých četníků, ale také připomene, že se řada seriálových případů odehrála ve východních Čechách 30. let 20. století. Předlohou se totiž staly osudy četnické pátrací stanice Hradec Králové.
 
Návštěvník se také seznámí s fungováním a každodenností četnického sboru coby primární bezpečnostní instituce první republiky.
 
Součástí výstavy bude několik doprovodných akcí: služební obchůzka s četníky, četnická škola, exkurze do původní budovy četnické pátrací stanice nebo konference s odbornými příspěvky v tematice četnictva. 

1
-
30

listopad


PREMIÉRA 2022 – výstava fotografií

Premiéra je fotografická soutěž, kterou každoročně vyhlašuje Impuls Hradec Králové, centrum podpory uměleckých aktivit ve spolupráci s Volným sdružením východočeských fotografů Hradec Králové, z. s. Tento projekt se uskutečnil s finanční podporou Ministerstva kultury České republiky, Královéhradeckého kraje a statutárního města Hradec Králové. Dále Premiéru podpořili FOMA Bohemia spol. s r. o. Hradec Králové, FOMEI s. r. o. Hradec Králové. Soutěž byla určena pro všechny zájemce o fotografii a nebyla omezena věkově ani žánrově. Jedinou podmínkou bylo, aby soutěžící fotografie nebyly dosud nikde vystaveny ani publikovány. Letos se soutěžilo ve dvou kategoriích: Volná tvorba, Stabilita. 
 

Premiéra - výstava fotografií

1
-
30

listopad


Zveme vás na výstavu nejlepších fotografií z letní fotosoutěže Česká stopa v Evropě. Letošní ročník fotosoutěže souvisel s předsednictvím České republiky v Radě EU. Byl zaměřen na Čechy v Evropě a jejich přínos pro EU (objevy, kultura, tradice), stejně jako na dobrovolnictví a pobyty Čechů v zahraničí v rámci Evropského roku mládeže 2022. Spolufinancováno EU. Vstup volný.
Česká stopa v Evropě

1
-
30

listopad


Zveme vás na výstavu fotografií Mgr. Jiřího Komárka. Větší část života autor prožil ve východních Čechách, polovinu profesního života byl vojákem z povolání a do důchodu odcházel jako úředník samosprávného celku. Fotografuje celý život. V současné době se věnuje dvěma koníčkům – cykloturistice a fotografování. Fotí nejraději přírodu, ale nebrání se ani moderní architektuře Hradce Králové, kterou srovnává se stavem historickým.

1
-
30

listopad


Chtěli jste vždy vědět, jak by si muži–spisovatelé vedli v soutěži krásy a šarmu? Kdo má charisma nebo pohled, ze kterého se podlamují kolena? V průběhu listopadu se můžete přímo v půjčovně a nebo na Facebooku knihovny zapojit do hlasování a dát svůj hlas spisovateli, který vás nejvíc okouzlí. 14 kandidátů, 1 místo pro vítěze, 3 odměny pro vás. Pro vylosované hlasující je připravena výhra v podobě zajímavých knížek a dárkových balíčků. Soutěž probíhá v otevírací době pobočky.

1
-
30

listopad


Datum konání: 01. 11. 2022 do 21. 12. 2022
Místo konání: Galerie Centra celoživotního vzdělávání
Typ akce: Výstava

Lípa, třešeň, olše, černý dub nebo borovice, z těchto všech druhů dřev lze vyrobit překrásné marionety. Na výstavě uvidíte loutky (marionety), které vytvořil z různých materiálů i na rozličná témata řezbář Jan Pírko. Důraz klade především na řemeslnou výrobu, která zahrnuje v nemalé míře i povrchovou úpravu loutek, při které využívá akrylové barvy, 22karátové zlato a šaty na míru. Vstup volný.

1
-
30

listopad


Datum konání: 01. 11. 2022 do 21. 12. 2022
Místo konání: Foyer, 1. patro Centra celoživotního vzdělávání
Typ akce: Výstava
 
Výstava představí tvorbu královéhradeckého malíře Ivo Jansy. Realizoval již 12 samostatných výstav, účastnil se dalších mezinárodních v Polsku a Německu a také řady kolektivních v Čechách a na Slovensku. Přitažlivost malby spatřuje v tom, že umožňuje něco niterného zjevovat a zároveň ukrývat. Specifické pro něj také je, že i v nejmenších detailech vidí krásu.

1
-
30

listopad


Datum konání: 01. 11. 2022 do 21. 12. 2022
Místo konání: Foyer, přízemí Centra celoživotního vzdělávání
Typ akce: Výstava
 
Můj život je neustálým hledáním asociace, která vyvstává mezi barvou, postojem těla nebo viděným tvarem a vnitřním viděním, které čeká na zrození. Jmenuji se Natálie a jsem z Ukrajiny. Česká republika je od března 2022 mým útočištěm před válkou a díky přátelům, které jsem našla tady v Hradci Králové, jsem se opět vrátila k tvorbě. Díla často nesou poselství ztělesňující spojení mezi skutečným světem a vnitřními zážitky.

1
-
30

listopad


Naťuknout špičku vejce: Kolumbus jindy a dnes
07/10/22–12/03/23
kurátorka: Vjera Borozan | Prostor
Komentované prohlídky se uskuteční v sobotu 05/11, 10/12 a 04/02.

Příběh admirála Kryštofa Kolumba, jeho epochální plavby a „objevu nového světadílu“ patří k zakládajícím mýtům moderní západní civilizace. Vychází nejen z vědeckých zpracování historických pramenů a své místo má i v učebnicích dějepisu a zeměpisu. Věnuje se mu řada dobrodružných a historických románů, obrazů, grafik, soch, filmů, oper nebo divadelních inscenací. Ve 20. století se začal proměňovat, zejména po druhé světové válce, kdy se pod vlivem antikoloniálních bojů změnily geopolitické a hospodářské vztahy. Na povrch velkolepého, triumfálního příběhu tak postupně prosakovalo vše, co bylo dlouhodobě zamlčováno a potlačováno.
 
V současnosti, kdy jsme opět svědky celosvětové diskuse o naléhavosti procesu dekolonizace, spatřujeme příhodný moment pro otevření mnoha otázek spojených s tématem této výstavy. Ta se zaměřuje především na specifika reprezentace Kryštofa Kolumba v českých zemích a jejich kultuře. Zejména na jeho zobrazování v uměleckých dílech vznikajících nebo dostupných ve vymezené lokalitě od druhé poloviny 19. století do současnosti. Zajímá nás nejen to, co tato díla vypovídají o Kolumbovi, ale především o nás samotných, o představách, které si do nich projektujeme. Celek je architektonicky a tematicky strukturován do pěti částí, jež se vzájemně prolínají.
 
Centrálním bodem výstavy je Studie Kryštofa Kolumba (1881) od malíře Václava Brožíka ze sbírek GMU pro velkolepé plátno Kryštof Kolumbus na dvoře španělském roku 1492. Dále budou prezentovány klíčové obrazy tohoto mořeplavce (díla Christiana Rubena, Beneše Knüpfera, Felixe Jeneweina ad.), ale i starší grafiky ze sbírek veřejných institucí České republiky, scénografické návrhy, plakáty, básně, hudební nahrávky či úryvky textů odkazující k hudebním, divadelním a literárním zpracováním příběhu Kryštofa Kolumba v českém prostředí 19. a 20. století. Výstava představí také zcela aktuální díla českých a slovenských autorek a autorů (Martina Smutná, Vojtěch Rada, Václav Magid, Ladislava Gažiová, kolektiv Apart), která reflektují danou tematiku v širších souvislostech.

1
-
30

listopad


Světlana Pavlíčková | Milieu
07/10/22–15/01/23
kurátorka: Anna Horák Zemanová | Bílá kostka
v dialogu: Karel Hyliš, Miloslav Chlupáč
 
Komentovaná prohlídka se uskuteční v sobotu 26/11.
 
Světlana Pavlíčková je významnou umělkyní královéhradeckého regionu. Krajkářka a návrhářka paličkovaných vzorů prezentuje v prostoru Bílé kostky svůj mnohaletý a stále neuzavřený projekt Milieu. Každé milieu – vyšívaná dečka, honosný ubrus ke stolování, prostírání – se často skládá z uschovaných nebo nalezených předmětů a kromě mnoha hodin práce ukrývá také autorčiny osobní zážitky, příběhy, a současně nabízí úkryt před vnějším světem. V tvorbě Světlany Pavlíčkové se kromě vytříbeného estetického cítění odráží také její krajkářská průprava, láska k textilu a záliba ve sbírání nejrůznějších předmětů. Výstavu doplňují sochy z depozitáře královéhradecké galerie od sochařů Karla Hyliše a Miloslava Chlupáče.
 
Výstava představuje autorčino komplexní chápání textilií, založené na propojení jejich vizuální i materiálové stránky s kulturním, sociálním a historickým kontextem. Světlana Pavlíčková ve své současné tvorbě porušuje tradicí ustálená pravidla vlastního řemesla mimo jiné tím, že používá nesčetné možnosti kombinace materiálů a technik. Sama sebe tak učí, že nic není špatně. Ukazuje, že se každý materiál dá recyklovat, z naučených technik lze vybrat to potřebné a začít vyprávět nový příběh. Velkou inspiraci čerpá z japonské techniky Boro, někdy také nazývané jako „technika oprav“. Japonské ženy ji od 15. století využívaly k prodloužení životnosti potrhaných oděvů a pokrývek. Výsledkem mnohaletých oprav byl jedinečný oděv vyprávějící rodinný příběh několika generací. Také Světlana Pavlíčková je milovnicí příběhů, které sama vymýšlí, sepisuje a především ukládá do textilních prací. V jejích výšivkách můžeme nalézt i vzkazy psané autorským písmem. Vedle naprosto odosobněných příběhů umělkyně do svých děl začleňuje i vlastní deníky a konfrontuje tak diváky se svými radostnými i bolestnými vzpomínkami.
 
Proces autorčiny tvorby není – jak sama uvádí – konceptuální. Začíná nalezením materiálu, který zdědila, uschovala, dostala darem nebo „ulovila“ v second handech či výprodejích. Výchozím bodem její práce jsou tedy shromážděné skladebné prvky – nejrůznější látky, kresby a výrobky jejích dětí nebo vnoučat, předměty, které ji zaujaly, ale i ruční práce neznámých autorů, ze kterých vytváří zcela nové objekty.
 
Světlana Pavlíčková (*1954 Hradec Králové) vystudovala
obor paličkované krajky na Školském ústavu umělecké výroby Praha – pobočka Vamberk a své řemeslo nejdříve uplatnila jako krajkářka v družstvu Vamberecké krajky (1973–1978), kde později působila i jako návrhářka (1978–1991). Od roku 1991 se věnuje volné tvorbě, vydává vzory na paličkování, působí jako lektorka v oboru paličkované krajky a ručního patchworku. Za svou práci získala mnohá ocenění, například první cenu v soutěži pracovníků LUV v oboru paličkované krajky (1980,1985), hlavní cenu AMTEX Klatovy za textilní aplikaci (1987, 1990, 1993), druhou cenu za provedení motivu Davidovy hvězdy udělenou Židovským muzeem v Praze (2004) nebo Bronzovou paličku na Bienále české krajky ve Vamberku (2008). V roce 2022 obdržela diplom Muzea krajky Vamberk. Od roku 1978 vystavuje v rámci samostatných i kolektivních výstav v České republice i zahraničí. Její tvorba je zastoupena ve sbírkách Muzea krajky ve Vamberku, Muzea krajky v Prachaticích, Židovského muzea v Praze, Třebechovického muzea betlémů a italského Museo del Ricamo e del Tessile ve Valtopině.

1
-
30

listopad


Martin Zet | Laciné sochy
07/10/22–15/01/23
| Černá kostka
Výstava v Černé kostce prezentuje video Martina Zeta Laciné sochy (1999) ze Sbírky pohyblivého obrazu GMU, natočené v New Yorku v roce 1999. Dnešní divák ho může vnímat i v souvislosti s událostmi 11. září 2001, které dílu zpětně dodávají další významy.
 
Video doplňuje práce Koruny a dolary (1999–2022) –
dřevěná „truhla“, na jejímž víku jsou vedle sebe vyrovnány
české a americké bankovky. Zet je „rozmřížkoval“ na obdélníky, jejichž počet odpovídá hodnotě dané bankovky. Skutečnost, že zvětšováním hodnoty bankovek se zmíněná „políčka“ zmenšují, nás může vést k úvahám o relativitě
hodnoty peněz.
 
Martin Zet vystudoval sochařství na Akademii výtvarných umění v Praze (1979–1985) v ateliérech Jiřího Bradáčka a Jana Hány. Brzy po studiích opustil pojetí uměleckého díla jako hmotné entity a přiklonil se k bezprostřednímu modelování zkušenosti formou performance nebo digitální či fyzické manipulace. V roce 2022 obhájil doktorát na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze. Ve svých dílech, která nepostrádají humor, často reaguje na politické a společenské dění, zabývá se historií a zkoumáním úlohy umělce.

2
-
30

listopad


Rok 2020–2021 byl významným rokem v politických dějinách asijsko-pacifického regionu i mimo něj. Občané dvou zemí regionu, konkrétně Thajska a Myanmaru, usilují o občanskou revoluci, zatímco celoasijská online občansko-demokratická aliance s názvem Milk tea Alliance, jako první svého druhu propojuje aktivisty od Hongkongu po Tchaj-wan, od Thajska po Myanmar, aby posílila ducha solidarity a vzájemného podpory v boji proti tyranii.
 
Hlavní silou těchto demokratických hnutí je generace Z, domorodci digitálních světů, kteří využívají internet a sociální média k snaze o překonání tradiční autoritářské moci Asie. Jejich cílem je vytvořit lepší, svobodnější a rovnoprávnější společnost, v níž bude možné zvolit ve spravedlivých a svobodných volbách vládu, která bude zastupovat všechny menšiny včetně žen, LGBTQ i lidí odlišné barvy pleti, a vytvořit tak lepší budoucnost bez používání fosilních paliv, kdy se globální oteplování

7
-
30

listopad


Datum konání: 07. 11. 2022 do 30. 11. 2022
Místo konání: Pobočka Kukleny
Typ akce: Hry
 
Temné kouty, krvelačné choutky či uši trhající řev? Co všechno najdete v Zaklínačově bestiáři? Od 7. do 30. listopadu budete moci projít městskou hru pro dospělé i mládež na téma světoznámé knižní fantasy série Zaklínač. V okolí kuklenské pobočky. Mapku najdete na webu knihovny od 7. 11.* Spolufinancováno EU. Vstup volný.

8
-
28

listopad


Výběr semestrálních prací studentů prvního a druhého ročníku oboru grafická a intermediální tvorba. Práce vznikly v průběhu letního semestru pod vedením MgA. Petra Hůzy.
Studenti zpracovávají otázku „Co je z mého pohledu udržitelné?“
 
Výstava bude zahájena v úterý 8. 11. 2022 v 17:00 hod. v galerii Automat.

17
-
30

listopad


Výstava trvá od 17. 11. do 5. 12.

Příběhy z Ukrajiny - rozstřílené vraky ukrajinských aut

Každý ze tří autovraků přivezených z Ukrajiny má svůj příběh, který se návštěvníkům rozehraje po stisknutí tlačítka přímo na automobilu.
Rozstřílené a jinak zničené vraky aut z kyjevské oblasti Irpině, Buči a Hostomelu jsou reálným svědectvím války na Ukrajině. Prostřednictvím panelů a audionahrávek zprostředkovávají příběhy jejich majitelů z míst, kde se ruští vojáci dopouštěli těch nejhrůznějších zločinů. Převoz vraků zorganizovala díky partnerům Paměť národa, která od února pomáhá Ukrajině prostřednictvím finanční sbírky.

PARTNEŘI TURISTICKÉHO INFORMAČNÍHO CENTRA