CALENDAR OF EVENTS- Tourist information center Hradec Kralove

The Information Centre is not responsible for the actual course of the events advertised here. The calendar is continuously updated, however, we recommend checking the event, time, admission and available capacity on the attached links (after clicking on the More Information label). We wish you a pleasant time in Hradec Králové.


CALENDAR OF EVENTS

WEBPAGET

          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

27 april 2023

27

April


setkání s indickou a nepálskou kuchyní pod vedením majitele restaurace Tandoor v Hradci Králové Sanjaye Adhikariho
 
Objevujte s námi tajemství mezinárodní kuchyně a kouzlo světových jídel v obnoveném cyklu kulinářských dostaveníček. Poznejte, ochutnejte a inspirujte se charakterem indické a nepálské kuchyně. Kromě výborného oběda v restauraci Tandoor, která se nachází v blízkosti KRC Sedmikráska, dostanete domů i vytištěný recept. Hlídání dětí je zajištěno.
 
Je třeba se přihlásit nejpozději do úterý 25. dubna přes: https://www.sedmikraskahk.cz/rezervacni-system. Hradí se vstupné: 120 Kč za oběd + pobytné (nečlen/ka 50 Kč, člen/ka 30 Kč, člen/ka Plus 0 Kč). Hlídání dětí zajištěno.
 

27

April


Nákupy, nákupy a zase nákupy. Každý z vás už určitě nejednou s rodiči navštívil supermarket, kde mají všechno možné. Víte ale, co si můžete koupit třeba v takové drogerii, galanterii nebo železářství? Společně tomu přijdeme na kloub.
 
Klubík Tučňák je určen pro děti od 3 do 6 let.
 
Vstupné dobrovolné.

27

April


Výstava k vidění do 29. 5. 2023

Přijďte na studentskou výstavu do Bio Centrál.
 
Studenti zde představí svůj PROJEKT SKLENIČKY.

Tímto Vás všechny zveme na vernisáž výstavy projektu Skleničky, který přeneseme se studenty S2A z naší Jarní výstavy do Bio Centrál.

KDY BUDE VERNISÁŽ 27.4. 2023 v 16:00 hodin.

Těšíme se na viděnou!

(vernisáž) Skleničky
výstava

27

April


Co je myšlení? Je jen jedno, nebo můžeme přemýšlet více způsoby? Proč jsme někdy líní přemýšlet? Vítězí myšlení nad emocemi? Pojďte se dozvědět zajímavé informace o důležitém psychickém procesu, o jeho vývoji, úžasných možnostech a také o jeho poruchách a o chybách, kterých se běžně dopouštíme, aniž bychom si to uvědomovali.
 
Čtyři setkání s lektorkou PhDr. Michaelou Peterkovou proběhnou vždy ve čtvrtek od 17:00 v sálku knihovny.
 
Program: 13. 4. – Proces myšlení a poruchy myšlení, 20. 4. – Vývoj myšlení, 27. 4. – Typy myšlení a časté chyby, které děláme všichni, 4. 5. – Myšlení a emoce.
 
Vstupné 60 Kč na 1 setkání nebo 200 Kč na celý cyklus setkání.
 
Rezervace na e-mailu cizinska@knihovnahk.cz. 

27

April


Švédskou literaturu mají čeští čtenáři ve velké oblibě. Ať už moderní klasiku jako Děti z Bullerbynu, Zrzavého Orma či filmové povídky Ingmara Bergmana, anebo současnou drsnou krimi a humoristické romány plné nerudných seniorů.
 
Přednáška vás blíže seznámí s tvorbou u nás etablovaných švédských spisovatelů jako Fredrik Backman, Jonas Jonasson, Lars Kepler, Stieg Larsson či Steve Sem-Sandberg, ale i s dalšími důležitými autory a autorkami, jejichž tvorba je u nás přes svou vynikající kvalitu téměř neznámá.
 
Poradíme, jak se vyznat v záplavě detektivek, po čem sáhnout z literatury faktu a co kromě knih Astrid Lindgren číst s dětmi. Neopomeneme ani zajímavosti z oblasti vydávání knih v severní Evropě a povyprávíme perličky z překladatelského zákulisí. Přednášejí Jitka Jindřišková a Michal Švec ze Skandinávského domu. Spolufinancováno EU.
 
Vstup volný.

27

April


Nongkran Panmongkol, umělkyně pracující střídavě ve Stockholmu, Bangkoku a Phrae a Lexa Peroutka, působící převážně ve Stockholmu a v Praze – tvoří uměleckou dvojici. Oba autory spojuje dlouhodobý výzkum společenských událostí, které ve své tvorbě kriticky zobecňují do jednoduše artikulované formy. Často se do jejich hledáčku dostávají témata, která jsou společná v euroasijském geopolitickém prostoru. Jejich rozdílná kulturní zkušenost jim umožňuje přesněji pojmenovávat zkoumanou problematiku.

Michal Neugarten je malíř, který redukuje malbu na proces materiálové manipulace, která má téměř performativní charakter. Samotný rozměr aktivity – performance, proces vzniku malby – není součástí jej prezentace: vidíme obrazy, které jsou stále relativně statické.

Obrazy vznikají v autentickém prostoru ateliéru ve vesnici Čimelice, daleko mimo hranice našeho města, kde sociální, kulturní či politické stimuly nevstupují nekontrolovatelně do autorovy tvorby. Obrazy jsou tak systematickou a experimentální prací v terénu vizuální komunikace, která má silně univerzální – tedy přeneseně i globální – charakter. Jednotlivosti zde hrají kolektivní hru – ta se zde jeví jako syntetický proces.

(vernisáž) Beyond Beauty - Nongkran Panmongkol, Michal Neugarten, Lexa Peroutka
výstava

27

April


Zajímalo by tě, jak se žije neslyšícím v Hradci? Věděl(a) jsi, že používají svůj vlastní jazyk, který se jmenuje český znakový jazyk? Nejedná se však o češtinu tak, jak ji znají slyšící. Pro neslyšící je naše čeština vlastně úplně cizí jazyk a ne každý ji ovládá. Napadlo tě třeba, jak se neslyšící dorozumívá se slyšícími v rámci veřejných institucí (např. na úřadech nebo v obchodech)? Přijď na besedu s neslyšícími a objev, jak funguje tenhle tichý svět v mnoha různých oblastech života.

27

April


Zveme vás na besedu s indickým biskupem Derekem Fernandesem do Sboru kněze Ambrože. Téma Svět indických dětí přiblíží projekt Adopce na dálku® a pomoci potřebným.
.
Beseda s videoprojekcí a hudebním doprovodem Mary Angelia Alfred z Indie, studentky, která přislíbila během besedy zazpívat písně v kannadštině a v hindštině.
.
Zazní písně o Indii, např. v překladu "Moje země je pestrá" - popisuje, jak je v každé části Indie barva a atmosféra země jiná, každý jazyk a každý dialekt má svou vlastní podstatu, jak počasí doplňuje každou odlišnou kulturu a dělá ji v různých částech Indie krásnou a jak různé zeměpisné aspekty dodávají zemi rozmanitost a chuť, a tím ji a její obyvatele spojují v rozmanitosti.
Nebo "Kvetoucí květiny" - motivační píseň o tom, že život je boj a že po každé noci je na konci tunelu světlo a slunce. Musíme být silní a neztrácet naději, ať se děje, co se děje. Oslovuje mladé lidi jako poupata a říká jim: "Všechny rozkvetlé květy rozlijte své barvy do světa a zazáříte v bitvách, kterým čelíte."

27

April


Režie Janáková Monika
PREMIÉRA 27. 04. 2023
Na motivy známé knihy Karla Poláčka v režii Moniky Janákové

27

April


Emmi Rothnerová chtěla přes internet zrušit předplatné časopisu Like. Kvůli překlepu ale její e-mail dostane Leo Leike. Protože Emmi mu dál posílá e-maily, upozorní ji Leo na její omyl. Začne tak nezvyklá korespondence, jakou lze vést jen s osobou naprosto neznámou. Na tenkém ostří mezi absolutním neznámem a nezávaznou intimitou se oba víc a víc sbližují, až si nakonec musí nevyhnutelně položit otázku: snesly by milostné city, které rozkvetly v e-mailech, osobní setkání? A co by se stalo, kdyby ano? Tenhle milostný balet přináší jindy nepochopitelnou kombinaci: je to romantické a vtipné! Kouzelně emailové LiStOVáNí!
 
Hrají: Věra Hollá a Pavel Oubram
Vydalo: v překladu Ivy Kratochvílové vydalo nakladatelství Host 
 
PODROBNOSTI 
Představení se uskuteční v prostorách Mooney Café & Bar na adrese Tomkova 181/9 na Velkém náměstí v Hradci Králové.
 
Doporučujeme dorazit v předstihu mezi 19:00 - 19:30, abyste měli prostor se lehce občerstvit a v klidu se usadit. 
Začátek show je naplánován na 20:00.
 
Čtvrtek 27. 4. 2023
Začátek show ve 20:00
Mooney Café & Bar, Tomkova 181/9

LiStOVáNí: Dobrý proti severáku

3
-
31

December


Stálá expozice provede návštěvníky historií města od pravěku až po období první republiky a umožní jim nasát atmosféru života v jednotlivých obdobích. Celkový dojem expozice podtrhují multimediální interaktivní prvky. Připraven je i doprovodný program pro školní skupiny a širokou veřejnost.
 
K městu českých královen
První část expozice ve druhém nadzemním podlaží muzea návštěvníkům ozřejmí význam Hradce Králové jako jednoho z nejstarších právních měst a představí také urbanistickou výstavbu města v období 13. – 16. století. Sál bude představovat Velké náměstí s dobovými řemesly a každodenností.
 
K pevnosti
Druhá část expozice ve druhém nadzemním podlaží muzea přiblíží život královéhradeckých obyvatel v období bastionové vojenské pevnosti až do války z roku 1866, která představuje pomyslnou tečku za pevnostním obdobím.
 
K Salonu republiky
Třetí část expozice ve třetím nadzemním podlaží muzea přiblíží ve dvou sálech moderní epochu v dějinách města, a to od obnovy dynamického rozvoje Hradce v posledních desetiletích 19. století až do poloviny 40. let 20. století, kdy město dosáhlo dnešních kontur. 

výstava

1
-
30

April


17. 6. 2022 - 12. 11. 2023

Měnící se svět – poslední lovci a první zemědělci (nejen) ve východních Čechách:
archeologická výstava přibližuje zhruba 5 tisíc let trvající období končící éry lovců a sběračů a začínající epochy zemědělců v našem regionu a odpovídá například na otázky, jak moc se od sebe lišily světy v době mezolitu a paleolitu, nebo co se vlastně stalo s původními lovci poté, co na naše území dorazili zemědělci.

 

výstava

1
-
30

April


27/11/20–01/10/23
Kurátor: Tomáš Pospiszyl
ARCHITEKT VÝSTAVY: TOMÁŠ SVOBODA
GRAFICKÝ DESIGN: CINDY KUTÍKOVÁ & JIŘÍ MOCEK
 
Vystavení autoři a autorky: Václav Stratil, Veronika Šrek Bromová, Milan Knížák, Milan Langer, Martin Zet, Daniel Pitín, Michael Rittstein, Jaroslav Róna, Michal Gabriel, Zorka Ságlová, Miloš Šejn, Margita Titlová, Vladimír Kokolia, Lenka Klodová, Václav Jirásek, Ladislav Jezbera, Matyáš Chochola, Václav Houdek, Anna Daučíková, Anetta Mona Chisa, Lucia Tkáčová, Zbyněk Baladrán, Markéta Othová, Anna Hulačová
Současné umění zatím nemá své dějiny. Nedává proto smysl vyprávět jeho příběh chronologicky, ale spíše tematicky, s důrazem na různorodost přístupů jednotlivých umělců a umělkyň k výtvarné tvorbě. Expozice současného umění Galerie moderního umění v Hradci Králové podstatnou měrou vychází z její nedávné akviziční činnosti. Představuje umělce a umělkyně střední a mladší generace, kteří se do veřejných sbírek prosazují teprve v posledních letech.
 
Za hranici současného umění považujeme přelom 60. a 70. let minulého století. Jako důležité okolnosti jeho vzniku vnímáme rozvoj konceptuálního, na myšlence postaveného umění a vzrůstající různorodost forem a obsahů umělecké tvorby. V současném umění nenacházíme jednotný styl. Každý autor, každá autorka si vytváří vlastní jazyk. Nevyjadřují se jen malbou nebo sochařstvím, ale čím dál častěji také fotografií, performancí, filmem, videem, textem, digitálními technologiemi a mnoha dalšími způsoby. Kromě formální nejednotnosti je častým znakem současného umění i to, že nepřipomíná tradiční umění. Daleko víc se blíží vědeckému výzkumu, terapeutické činnosti nebo například sociálně aktivistickým projektům.

výstava

1
-
30

April


Jan Šafránek | Kavárna Kubišta
03/02/23–11/06/23
kurátorka: Petra Příkazská, Anna Horák Zemanová | Bílá kostka
V dialogu s Bohumilem Kubištou
Výstava představuje návštěvníkům průřez tvorbou královéhradeckého rodáka, malíře a světoběžníka, který svou fascinaci viděným světem s jeho nonsensovou poezií přetavil do nezaměnitelné malířské oslavy společnosti lidí. V rámci výstavy může návštěvník na stěžejních dílech jednotlivých dekád (od 60. let do současnosti), která dále doplňuje rozsáhlý soubor kreseb, sledovat postupnou krystalizaci autorovy obrazové poetiky.
 
První malířské pokusy jsou u Šafránka spojeny s vytvářením drobných variací modernistických krajin a kopií slavných portrétních obrazů se silným psychologickým akcentem. Velmi záhy však svou pozornost zaměřil na zobrazování „nereálně reálných“ situací – žánrových výjevů plných svérázných postav
rodících se z umělcovy fantazie živené podivuhodnou realitou divadelních, tanečních a hospodských společností. Autor z jednotlivých scén sestavuje novodobou burleskní frašku, do níž obsazuje postavy odpozorované nejen v ulicích, hospodách a barech, ale také na stranických schůzích a v policejních služebnách (Hladce oholen dobře ostříhán, 1975; Hospodské hry, 1972; Řečník, 1978). Jeho obrazy vytváří iluzi filmu s dějovou linkou smrštěnou do jednoho políčka, komiksový
humoristický román, v němž podobnost zobrazených osob
se skutečnými lidmi je jen „čistě náhodná“.
 
Ve svých rafinovaně insitních malbách mnohofigurálních kompozic Jan Šafránek rozvíjí série nesouvisejících mikropříběhů. Stejně jako v životě, ani zde neexistuje jednotící střed. Profánní a posvátné, všední a neobvyklé, reálné i neskutečné se propojuje v neuvěřitelné obrazné slavnosti, karnevalu barev.
 
JAN ŠAFRÁNEK (*1948 Hradec Králové) je svébytný český malíř, jehož začátky jsou spojeny s propagační tvorbou pro královéhradecká Městská kina. Malířský a pozorovatelský talent spolu se studiem obrazových reprodukcí a návštěvy výstav mu zcela vynahradily nedostupné studium na umělecké škole. V roce 1974 se přestěhoval do Prahy a stal se aktivním členem tamního undergroundu. Podpis Charty 77 pro Šafránka znamenal nucený odchod do exilu. První zastávkou na jeho dlouhé cestě byla Vídeň, kde si doplnil výtvarné vzdělání ve speciálce prof. Carla Ungera na tamní Univerzitě užitých umění. Následně se usadil v Austrálii a postupně procestoval Nový Zéland, USA, Mexiko, státy Jižní Ameriky a Tichomoří. Ačkoli svou tvorbou stojí zcela mimo akademickou uměleckou obec, jeho obrazy těší a baví desítky let nejen autorovy přátele a soukromé sběratele, ale jsou zastoupeny i ve sbírkách významných veřejných institucí doma i v zahraničí. Autor žije a tvoří střídavě v Praze a ve Vídni.
 

výstava

1
-
30

April


Michaela Vélová Maupicová | Šum v plástvi, světlo v mohyle
03/02/23–11/06/23
kurátorka: Jitka Hlaváčková | Černá kostka
 
Michaela Vélová Maupicová je známá především jako malířka, ve skutečnosti je však na její tvorbu potřeba nahlížet jako na bytostně multimediální, procesuální a stále otevřenou experimentu. Motivy, kterým se autorka věnovala ve svých malbách, mají své předobrazy či paralely v kresbách, tiscích a objektech, ale také ve fotografiích a videích, které nám prozrazují mnohé o jejím uvažování. Výstava Michaely Vélové Maupicové Šum v plástvi, světlo v mohyle prezentuje výběr krátkých videoartových prací, které byly dosud veřejnosti představeny jen okrajově.

S cílem představit divákům tuto vnitřní dynamiku se výstava v Černé kostce zaměřuje na konfrontaci několika méně známých prací různých formátů. Všechna vystavená díla pocházejí z let 2007–11, jádro tvoří výběr krátkých videoartových prací: videa Kry (2007) ze Sbírky pohyblivého obrazu GMU a Mistake (2008), jež vznikly ještě v rámci autorčina studia v ateliéru Milana Knížáka na Akademii výtvarných umění v Praze. Další dvě díla, Tumulus (2009) a Tetris (2010), pocházejí z období bezprostředně po jejím absolutoriu školy. Výběr doplňují kresby, fotografie a objekty, které společně vypovídají o procesu překladu témat a myšlenek z jednoho média do druhého.

MICHAELA VÉLOVÁ MAUPICOVÁ (1982 Příbram – 2018 Olomouc) absolvovala v roce 2001 Střední uměleckoprůmyslovou školu v Turnově a Vyšší odbornou školu v Jablonci nad Nisou, načež byla přijata do ateliéru prof. Jitky Svobodové na Akademii výtvarných umění v Praze. Své umělecké studium zakončila v Ateliéru intermediální tvorby prof. Milana Knížáka v roce 2008. O rok později se stala finalistkou Ceny 333 Národní galerie v Praze a v mezinárodní soutěži Kunstpreis 2009 berlínské nadace Leinemann-Stiftung für Bildung und Kunst pro mladé umělce získala druhou cenu. Samostatně vystavovala mimo jiné v Oblastní galerii Liberec (Hranice stínu, 2014), v pražském Topičově salonu (Mezičas, 2015, s Mílou Preslovou), v GASK, Kutná Hora (Skladby mysli, 2016), v Národní galerii Praha (After Rembrandt, 2017) a v Galerii hlavního města Prahy (2019). Z mnoha skupinových výstav lze uvést například výstavu Postkonceptuální antikoncepce (2017, OGV – Galerie Alternativa,Jihlava; 2018, Galerie U Bílého jednorožce, Klatovy; 2020, Galerie 1, Praha). Tvorba Michaely Maupicové je zastoupena ve sbírkách Národní galerie Praha, Galerie hlavního města Prahy, Galerie Středočeského kraje, Oblastní galerie v Liberci, Leinemann-Stiftung für Bildung und Kunst Berlin a v soukromých sbírkách v České republice i zahraničí.

výstava

1
-
27

April


Jednoznačným leitmotivem snímků Viléma Veverky je arktická a subarktická krajina, především pak scenérie zimního Islandu a Špicberk. Záměrem autora je následné vydání fotografického kalendáře ARCTIC 2024, ale to je budoucnost. Dnes však díky tomu můžete zhlédnout jeho fotografie, které uvidíte jako jedni z prvních a které vám nastíní pocit z toho, co nabízí tato "chladná" příroda.
  • Typ akce: Výstava
  • Datum konání: 01. 03. 2023 do 27. 04. 2023

Arktida objektivem Viléma Veverky
výstava

1
-
27

April


Datum konání: 06. 03. 2023 do 27. 04. 2023
Typ akce: Výstava
 
Malá přehlídka prací, které vytvořili během tohoto školního roku studenti BIGY v hodinách výtvarné výchovy. Výstava zahrnuje práce studentů nižšího i vyššího gymnázia.

Výstava výtvarných prací studentů Biskupského gymnázia
výstava

1
-
29

April


Zveme Vás do galerie Dokola na výstavu obrazů autorky, jejíž nástěnné malby můžete obdivovat na zdech Studijní a vědecké knihovny.
Martina Novotná se vrací s prezentací obrazů z posledních let inspirované prostorem, kde se potkávají tělo a duše.
 
Výstava prodloužena do 29. 4. 2023.

výstava

1
-
30

April


Datum konání: 23. 03. 2023 do 31. 08. 2023

Městská hra vás provede historií naší knihovny. Brožurky jsou k dispozici na webu nebo tištěné v ústřední budově ve Wonkově ulici. Vstup volný.
Městská hra – Od Ducha k Velrybě

1
-
30

April


Jarní výstava výtvarného oboru ZUŠ Habrmanova představí práce dětí na téma příroda, stromy, les a zahrada. Zajímavé budou také ukázky prací ze specializací na počítačovou grafiku, 3D modelování, textilní design, fotografii nebo řezbářství. Srdečně zveme všechny uměnímilovné lidi, zejména pak malé návštěvníky, kteří rádi kreslí a tvořivě se vyjadřují.
ZUŠ HABRMANOVA - Jarní výstava
výstava

1
-
30

April


Výstava obsahuje instalace dobových exponátů z různých sektorů tehdejšího obchodu a současně bude historicky mapuje konzumní trendy cíle dobového zákazníka. V průběhu jarních a letních měsíců sezony bude také možné absolvovat doplňující komentované prohlídky po Hradci Králové, které toto téma maximálně rozšíří. Jejich termíny budou zveřejňovány na www.hkpoint.cz. Vernisáž výstavy se uskuteční 3. dubna od 17:30 a v informačním centru bude k vidění do konce srpna.
Výkladní skříně socialismu, aneb co jsme nakupovali za normalizace
výstava

1
-
30

April


Od 2. prosince 2022 do 30. dubna 2023
 
Československé vojenské letectvo v Hradci Králové a Pardubicích 1945 – 1992

Nečekejte žádný horor ani detektivku.
 
UPÍR byl volací znak vojenského letiště v Hradci Králové ve druhé polovině 20. století.
Letiště v sousedních Pardubicích mělo volací znak PRVEK.
 
Výstava v Muzeu východních Čech v Hradci Králové připomíná činnost československého vojenského letectva na letištích v Hradci Králové a Pardubicích v období let 1945 – 1992. Přestože do historické budovy muzea nebylo možné umístit celé letouny, milovníci letectví si rozhodně přijdou na své a nudit se nebude ani nejširší veřejnost. Muzeum představí unikátní exponáty ze sbírek svých, některých dalších muzeí a ze soukromých sbírek. Díky spolupráci s třebíčským modelářským klubem budou k vidění i krásné modely letecké techniky. 

Já, UPÍR, přistání povoluji!
výstava

1
-
30

April


Minulé století – dvacet osobností
27/11/20–01/10/23
Kurátorka: Petra Příkazská
Odborná spolupráce: Kateřina Křížkovská,
Judita Kožíšková, Anna Horák Zemanová
Architekt výstavy: Tomáš Svoboda
Grafický design: Cindy Kutíková & Jiří Mocek
 
Vystavení autoři a autorky:
František Kupka, Quido Kocian, Josef Váchal, Augusta Nekolová, Bohumil Kubišta, Emil Filla, František Foltýn, Josef Šíma, Toyen, Alois Wachsman, Ladislav Zívr, Jan Kotík, Jiří Kolář, Vladimír Boudník, Mikuláš Medek, Milan Grygar, Adriena Šimotová, Věra Janoušková, Zdeněk Beran, Jitka Svobodová
Tradiční výklad umění moderny 20. století je chronologický a lineární. Obvykle stojí na výběru jednotlivých charakteristických mistrovských děl řazených do logického sledu, v němž jeden styl střídá druhý. Tato historická logika je však výsledkem zaujatého, subjektivního výběru, do něhož zasahovali nejen samotní umělci, ale významnou měrou též kritikové, obchodníci, sběratelé a historikové.
 
Expozice  Minulé století – dvacet osobností se vědomě navrací k prastaré metodě založené na autorských kolekcích, neboť přes všechny pochybnosti je umění 20. století stále dílem jednotlivců, kteří svým osobitým způsobem přistupovali k otázce umělecké tvorby. Každý z vybraných autorů rozšířil možnosti zobrazení viděného, pokusil se překročit dobové přemýšlení o umění či posunout jeho vnímání mimo běžné standardy. V řadě případů k tomu docházelo nejen prostřednictvím samotných děl, ale i teoretickými úvahami, osobní angažovaností ve veřejném prostoru či pedagogickým působením.
 
Jakkoli je to obtížné, snaží se expozice v maximální možné šíři představit umění 20. století jako mnohotvárný prostor, v němž se stále více pohybovaly i ženy, které právě v tomto století dosáhly určité míry rovnoprávnosti bez ohledu na genderové role.

výstava

1
-
27

April


Datum konání: 01. 03. 2023 do 27. 04. 2023
Místo konání: Foyer, 1. patro Centra celoživotního vzdělávání
Typ akce: Výstava
 
Výstava je průřezem výtvarnou tvorbou žáků oboru „předškolní a mimoškolní pedagogika“. Představuje širokou škálu námětů, kterým se žáci v uplynulém pololetí věnovali, zároveň je ukázkou použití nejrůznějších technik, se kterými se v průběhu roku seznámili v rámci hodin výtvarné výchovy.

výstava

1
-
30

April


"V kruhových soustavách obrazů Jaroslava Jebavého se dokážeme svou myslí ztratit a odlepit od země. Jako v kokpitu kosmické lodi frčíme světelnou rychlostí do hlubin nedozírna, před námi se otevírají nekonečné rotující propasti prostorů. Inspirací byly nejen vědecké teorie, ale také platíčka samolepek. Z perforované struktury, která po vylepení barevných bodů zbyla, autor sestavoval koláže a od koláží už nebylo k obrazům daleko. Obrazy uklidňují mysl, ale zároveň kladou otázky: dokážeme říct, kam až kosmos sahá? Jestliže se vesmír rozpíná, jak tedy vypadají jeho hranice? Podle reliktního záření to možná zjistí sonda Planck. Pokud budeme chtít vidět jiné světy, budeme cestovat v našich tělech, či spíš jako nehmotné subatomární částice, shluk elektronů, a zhmotníme se až v jiné galaxii?", z textu k výstavě od Martiny Vítkové (kurátorka).

Výstava bude k vidění do 31. května a navštívit ji můžete:
  • po-st   8.00-17.00
  • út-čt       8.00-14.00
  • pá          8.00-12.00
 

Jaroslav Jebavý - Multiversum
výstava

1
-
30

April


*změna programu vyhrazena
Denoche music hall - program na duben

1
-
29

April


změna programu vyhrazena
Club La Fabrique - program na duben

2
-
27

April


Datum konání: 02. 03. 2023 do 27. 04. 2023
Typ akce: Výstava
 
Na prodejní výstavě keramičky Blanky Hruškové bude k vidění drobná keramika vytvářená technikami modelování a točení na kruhu. Autorka ráda využívá přirozenou barvu hlín a přírodních glazur. Její dílo pokrývá široké pole toho, co si dokážeme představit pod pojmem keramika. Výstava navazuje na předchozí akci Mísy, mističky z roku 2017.

Blanka Hrušková – Vázy, vázičky
výstava

3
-
28

April


Místo konání: Pobočka Moravské Předměstí B
Typ akce: Výstava
 
Autorka Markéta Abrahamová žije ve Vysokém Mýtě a umělecké fotografii se věnuje 2 roky. Tuto výstavu se rozhodla pojmenovat Do hloubky. Cesta do hloubky naší duše bývá někdy velmi děsivá. Strachy, potlačené emoce, křivdy, zranění a traumata. To vše se nachází na tomto zdánlivě temném místě. Avšak jen v této tmě mohou odvážní najít světlo, které jim pomůže rozptýlit ten oblak černa.

výstava

3
-
28

April


Místo konání: Referenční centrum
Typ akce: Výstava
 
V noci na 4. dubna 1944 u Vysoké nad Labem seskočila na padácích trojice československých vojáků z Anglie, nesoucí krycí název BARIUM. Jednalo se o jeden z prvních výsadků tzv. třetí vlny, který vyslala do tehdejšího okupovaného Protektorátu Čechy a Morava exilová československá vláda. Cílem skupiny byla zpravodajská činnost, podpora organizace domácího protinacistického odboje a udržování radiového spojení s exilovou čs. vládou. Velitelem skupiny byl nadporučík Josef Šandera, radistou byl četař aspirant Josef Žižka a šifrantem četař Tomáš Býček. Tři jména, která následně vešla do historie jako jedna z nejúspěšnějších skupin, působila zejména na území východních Čech. Do konce války však přežil jen jeden z nich.

výstava

3
-
30

April


Místo konání: Pobočka Slezské Předměstí
Typ akce: Výstava
 
Vydejte se s námi po stopách architektonických děl Jana Kotěry, který je mimo jiné autorem Muzea východních Čech v Hradci Králové. Fotografickou výstavu naleznete ve výlohách pobočky.

výstava

3
-
30

April


Výběr semestrálních prací studentů druhého a třetího ročníku studijního programu grafická a intermediální tvorba a výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání katedry výtvarné kultury a textilní tvorby Pedagogické fakulty Univerzity Hradec Králové.
Na výstavě budou moci diváci zhlédnout autorské knihy a experimentální fonty, které vznikly během zimního semestru pod vedením MgA. Petra Hůzy. Výstava bude zahájena ve spolupráci se Studijní a vědeckou knihovnou v Hradci Králové.

Zahájení výstavy se koná v pondělí 3. dubna v 17:00 hod. v galerii Automat.

výstava

13
-
27

April


Výstava Umění nás baví zavede návštěvníky do tajemného lesa dětské imaginace. Vernisáž se koná 13. dubna v 16:00 hod. Výstavu prací žáků ZUŠ Habrmanova můžete zhlédnout do 27. dubna. Přijďte za námi nebo mezi nás. :-)
 

výstava

16
-
30

April


16/04/23–10/09/23

Kurátorka: Martina Pachmanová

Výstava Věry Jičínské přibližuje stěžejní aspekty tvorby této neprávem opomíjené osobnosti českého moderního umění. Na základě výběru obrazů, pastelů, kreseb, grafik, ale i málo známých fotografií, vykresluje vývoj autorčina díla v meziválečném období, kdy studovala, pracovala či vystavovala v Brně, Mnichově, Praze, Paříži, Bretani, Pětikostelí nebo Dobrušce. Připomíná ale také její práci na poli užitého umění, jemuž se věnovala po druhé světové válce.
 
Jičínská naplňovala řadu atributů moderní ženy: vzepřela se otcovské autoritě, když odešla studovat a pracovat do světa; budovala si finanční nezávislost, kouřila, cestovala, krátkými vlasy demonstrovala svobodu a nezávislost. Byla flanérkou moderního velkoměsta a svou pozorovatelskou vášeň ve 30. letech završila novinovými a časopiseckými články i extenzivní fotografickou dokumentací okolního světa. Podobně jako její generační souputnice byla však rodinou, společností i kritikou opakovaně upomínána, že životní role ženy souvisí v první řadě s mateřstvím a že právě s ním je spojena také legitimizace ženského umění. Tomuto předsudečnému názoru vzdorovala tvrdošíjným studiem a metamorfováním kubismu, purismu a neoklasicismu, hledáním témat, která do té doby představovala mužskou doménu (včetně senzuální malby ženských aktů), dále výpravami za „exotikou“, expresivním gestem či abstrahováním viděné skutečnosti. V neposlední řadě také odvážným rozhodnutím vydat se ve svých 50 letech na neprozkoumanou cestu designérky.

výstava

23
-
30

April


změna programu vyhrazena
AC klub - program na duben, květen

27
-
30

April


Výstava k vidění do 29. 5. 2023

Přijďte na studentskou výstavu do Bio Centrál.
 
Studenti zde představí svůj PROJEKT SKLENIČKY.

Tímto Vás všechny zveme na vernisáž výstavy projektu Skleničky, který přeneseme se studenty S2A z naší Jarní výstavy do Bio Centrál.

KDY BUDE VERNISÁŽ 27.4. 2023 v 16:00 hodin.

Těšíme se na viděnou!

Skleničky
výstava

27
-
30

April


28. 4. - 31. 5. 2023

Nongkran Panmongkol, umělkyně pracující střídavě ve Stockholmu, Bangkoku a Phrae a Lexa Peroutka, působící převážně ve Stockholmu a v Praze – tvoří uměleckou dvojici. Oba autory spojuje dlouhodobý výzkum společenských událostí, které ve své tvorbě kriticky zobecňují do jednoduše artikulované formy. Často se do jejich hledáčku dostávají témata, která jsou společná v euroasijském geopolitickém prostoru. Jejich rozdílná kulturní zkušenost jim umožňuje přesněji pojmenovávat zkoumanou problematiku.

Michal Neugarten je malíř, který redukuje malbu na proces materiálové manipulace, která má téměř performativní charakter. Samotný rozměr aktivity – performance, proces vzniku malby – není součástí jej prezentace: vidíme obrazy, které jsou stále relativně statické.

Obrazy vznikají v autentickém prostoru ateliéru ve vesnici Čimelice, daleko mimo hranice našeho města, kde sociální, kulturní či politické stimuly nevstupují nekontrolovatelně do autorovy tvorby. Obrazy jsou tak systematickou a experimentální prací v terénu vizuální komunikace, která má silně univerzální – tedy přeneseně i globální – charakter. Jednotlivosti zde hrají kolektivní hru – ta se zde jeví jako syntetický proces.

Beyond Beauty - Nongkran Panmongkol, Michal Neugarten, Lexa Peroutka
výstava