KALENDÁŘ AKCÍ-Turistické informační centrum Hradec Králové

Informační centrum nenese zodpovědnost za skutečný průběh zde inzerovaných akcí. Kalendář je průběžně aktualizován, přesto doporučujeme ověřit konání akce, čas, vstupné a volnou kapacitu na přiložených odkazech (po rozkliknutí popisku Další informace\Zdroj a další informace). Změny v termínech a popisech akcí vyhrazeny. Přejeme příjemně strávený čas v Hradci Králové.


KALENDÁŘ AKCÍ

Přehledně poskytujeme informace o tom, jak trávit volný čas či kam zajít za kulturou v Hradci Králové. Zakoupíte u nás vstupenky na kulturní akce (nejen) v Hradci Králové. Přehled akcí najdete v kalendáři akcí.

1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

29. května 2023

29

květen


Proč rakovina vzniká a jakou roli v našem životě má? Je naším údělem pouze pasivně čekat na efekt onkologické terapie nebo se můžeme do léčby aktivně zapojit?
 
S odborníkem MUDr. Josefem Štefánkem se k připomenutí Českého dne proti rakovině, který se letos uskuteční 10. května, zaměříme na psychosomatický pohled jedné z nejčastějších závažných diagnóz dneška.
 
Vstupné 40/60 Kč. 
 
(*Sleva vstupného se vztahuje na seniory a držitele průkazu ZTP.)

29

květen


Zaposlouchejte se do swingu! Do PETROF Gallery míří hradecký BigBand Jiřího Pavlíka, který má čtyřicetiletou tradici a patří neodmyslitelně k hradeckým kulturním akcím, kde nesmíte chybět.
 
Letošní koncert přinese energická bigbandová aranžmá, několik sólových skladeb, a též představí poutavé hosty Nos Dames. Toto šansonové trio vám ve svém nenapodobitelném podání představí řadu známých francouzských šansonů a dalších známých písní.
 
Neodmyslitelnou součástí jarních koncertů je již deset let předávání ceny „OSOBNOST HRADECKÉHO SWINGU“. Nejinak tomu bude i v letošním roce. A kdo křišťálový hranol tentokrát obdrží? To se dozvíte na koncertě.
 
Dress code
Semi Formal

Jarní swingový koncert BigBandu Jiřího Pavlíka

29

květen


Vzhůru za hvězdami! přijíždí k vám. Nová show legendární travesti divadelní skupiny nabitá tancem, činohrou, interakcí a hlavně humorem.
Kdy a kde? 29. 5. 2023, 19:00, Country Club Lucie, Hradec Králové
Vstupenky: https://goout.net/cs/listky/vzhuru-za-hvezdami/tahs/
Tuto hvězdnou párty nesmíte zmeškat !!!

29

květen


Detektivní příběh Agathy Christie v úpravě a režii Moniky Janákové
 
Režie Janáková Monika

3
-
31

prosinec


Stálá expozice provede návštěvníky historií města od pravěku až po období první republiky a umožní jim nasát atmosféru života v jednotlivých obdobích. Celkový dojem expozice podtrhují multimediální interaktivní prvky. Připraven je i doprovodný program pro školní skupiny a širokou veřejnost.
 
K městu českých královen
První část expozice ve druhém nadzemním podlaží muzea návštěvníkům ozřejmí význam Hradce Králové jako jednoho z nejstarších právních měst a představí také urbanistickou výstavbu města v období 13. – 16. století. Sál bude představovat Velké náměstí s dobovými řemesly a každodenností.
 
K pevnosti
Druhá část expozice ve druhém nadzemním podlaží muzea přiblíží život královéhradeckých obyvatel v období bastionové vojenské pevnosti až do války z roku 1866, která představuje pomyslnou tečku za pevnostním obdobím.
 
K Salonu republiky
Třetí část expozice ve třetím nadzemním podlaží muzea přiblíží ve dvou sálech moderní epochu v dějinách města, a to od obnovy dynamického rozvoje Hradce v posledních desetiletích 19. století až do poloviny 40. let 20. století, kdy město dosáhlo dnešních kontur. 

výstava

1
-
31

květen


17. 6. 2022 - 12. 11. 2023

Měnící se svět – poslední lovci a první zemědělci (nejen) ve východních Čechách:
archeologická výstava přibližuje zhruba 5 tisíc let trvající období končící éry lovců a sběračů a začínající epochy zemědělců v našem regionu a odpovídá například na otázky, jak moc se od sebe lišily světy v době mezolitu a paleolitu, nebo co se vlastně stalo s původními lovci poté, co na naše území dorazili zemědělci.

 

výstava

1
-
31

květen


27/11/20–01/10/23
Kurátor: Tomáš Pospiszyl
ARCHITEKT VÝSTAVY: TOMÁŠ SVOBODA
GRAFICKÝ DESIGN: CINDY KUTÍKOVÁ & JIŘÍ MOCEK
 
Vystavení autoři a autorky: Václav Stratil, Veronika Šrek Bromová, Milan Knížák, Milan Langer, Martin Zet, Daniel Pitín, Michael Rittstein, Jaroslav Róna, Michal Gabriel, Zorka Ságlová, Miloš Šejn, Margita Titlová, Vladimír Kokolia, Lenka Klodová, Václav Jirásek, Ladislav Jezbera, Matyáš Chochola, Václav Houdek, Anna Daučíková, Anetta Mona Chisa, Lucia Tkáčová, Zbyněk Baladrán, Markéta Othová, Anna Hulačová
Současné umění zatím nemá své dějiny. Nedává proto smysl vyprávět jeho příběh chronologicky, ale spíše tematicky, s důrazem na různorodost přístupů jednotlivých umělců a umělkyň k výtvarné tvorbě. Expozice současného umění Galerie moderního umění v Hradci Králové podstatnou měrou vychází z její nedávné akviziční činnosti. Představuje umělce a umělkyně střední a mladší generace, kteří se do veřejných sbírek prosazují teprve v posledních letech.
 
Za hranici současného umění považujeme přelom 60. a 70. let minulého století. Jako důležité okolnosti jeho vzniku vnímáme rozvoj konceptuálního, na myšlence postaveného umění a vzrůstající různorodost forem a obsahů umělecké tvorby. V současném umění nenacházíme jednotný styl. Každý autor, každá autorka si vytváří vlastní jazyk. Nevyjadřují se jen malbou nebo sochařstvím, ale čím dál častěji také fotografií, performancí, filmem, videem, textem, digitálními technologiemi a mnoha dalšími způsoby. Kromě formální nejednotnosti je častým znakem současného umění i to, že nepřipomíná tradiční umění. Daleko víc se blíží vědeckému výzkumu, terapeutické činnosti nebo například sociálně aktivistickým projektům.

výstava

1
-
31

květen


Jan Šafránek | Kavárna Kubišta
03/02/23–11/06/23
kurátorka: Petra Příkazská, Anna Horák Zemanová | Bílá kostka
V dialogu s Bohumilem Kubištou
Výstava představuje návštěvníkům průřez tvorbou královéhradeckého rodáka, malíře a světoběžníka, který svou fascinaci viděným světem s jeho nonsensovou poezií přetavil do nezaměnitelné malířské oslavy společnosti lidí. V rámci výstavy může návštěvník na stěžejních dílech jednotlivých dekád (od 60. let do současnosti), která dále doplňuje rozsáhlý soubor kreseb, sledovat postupnou krystalizaci autorovy obrazové poetiky.
 
První malířské pokusy jsou u Šafránka spojeny s vytvářením drobných variací modernistických krajin a kopií slavných portrétních obrazů se silným psychologickým akcentem. Velmi záhy však svou pozornost zaměřil na zobrazování „nereálně reálných“ situací – žánrových výjevů plných svérázných postav
rodících se z umělcovy fantazie živené podivuhodnou realitou divadelních, tanečních a hospodských společností. Autor z jednotlivých scén sestavuje novodobou burleskní frašku, do níž obsazuje postavy odpozorované nejen v ulicích, hospodách a barech, ale také na stranických schůzích a v policejních služebnách (Hladce oholen dobře ostříhán, 1975; Hospodské hry, 1972; Řečník, 1978). Jeho obrazy vytváří iluzi filmu s dějovou linkou smrštěnou do jednoho políčka, komiksový
humoristický román, v němž podobnost zobrazených osob
se skutečnými lidmi je jen „čistě náhodná“.
 
Ve svých rafinovaně insitních malbách mnohofigurálních kompozic Jan Šafránek rozvíjí série nesouvisejících mikropříběhů. Stejně jako v životě, ani zde neexistuje jednotící střed. Profánní a posvátné, všední a neobvyklé, reálné i neskutečné se propojuje v neuvěřitelné obrazné slavnosti, karnevalu barev.
 
JAN ŠAFRÁNEK (*1948 Hradec Králové) je svébytný český malíř, jehož začátky jsou spojeny s propagační tvorbou pro královéhradecká Městská kina. Malířský a pozorovatelský talent spolu se studiem obrazových reprodukcí a návštěvy výstav mu zcela vynahradily nedostupné studium na umělecké škole. V roce 1974 se přestěhoval do Prahy a stal se aktivním členem tamního undergroundu. Podpis Charty 77 pro Šafránka znamenal nucený odchod do exilu. První zastávkou na jeho dlouhé cestě byla Vídeň, kde si doplnil výtvarné vzdělání ve speciálce prof. Carla Ungera na tamní Univerzitě užitých umění. Následně se usadil v Austrálii a postupně procestoval Nový Zéland, USA, Mexiko, státy Jižní Ameriky a Tichomoří. Ačkoli svou tvorbou stojí zcela mimo akademickou uměleckou obec, jeho obrazy těší a baví desítky let nejen autorovy přátele a soukromé sběratele, ale jsou zastoupeny i ve sbírkách významných veřejných institucí doma i v zahraničí. Autor žije a tvoří střídavě v Praze a ve Vídni.
 

výstava

1
-
31

květen


Michaela Vélová Maupicová | Šum v plástvi, světlo v mohyle
03/02/23–11/06/23
kurátorka: Jitka Hlaváčková | Černá kostka
 
Michaela Vélová Maupicová je známá především jako malířka, ve skutečnosti je však na její tvorbu potřeba nahlížet jako na bytostně multimediální, procesuální a stále otevřenou experimentu. Motivy, kterým se autorka věnovala ve svých malbách, mají své předobrazy či paralely v kresbách, tiscích a objektech, ale také ve fotografiích a videích, které nám prozrazují mnohé o jejím uvažování. Výstava Michaely Vélové Maupicové Šum v plástvi, světlo v mohyle prezentuje výběr krátkých videoartových prací, které byly dosud veřejnosti představeny jen okrajově.

S cílem představit divákům tuto vnitřní dynamiku se výstava v Černé kostce zaměřuje na konfrontaci několika méně známých prací různých formátů. Všechna vystavená díla pocházejí z let 2007–11, jádro tvoří výběr krátkých videoartových prací: videa Kry (2007) ze Sbírky pohyblivého obrazu GMU a Mistake (2008), jež vznikly ještě v rámci autorčina studia v ateliéru Milana Knížáka na Akademii výtvarných umění v Praze. Další dvě díla, Tumulus (2009) a Tetris (2010), pocházejí z období bezprostředně po jejím absolutoriu školy. Výběr doplňují kresby, fotografie a objekty, které společně vypovídají o procesu překladu témat a myšlenek z jednoho média do druhého.

MICHAELA VÉLOVÁ MAUPICOVÁ (1982 Příbram – 2018 Olomouc) absolvovala v roce 2001 Střední uměleckoprůmyslovou školu v Turnově a Vyšší odbornou školu v Jablonci nad Nisou, načež byla přijata do ateliéru prof. Jitky Svobodové na Akademii výtvarných umění v Praze. Své umělecké studium zakončila v Ateliéru intermediální tvorby prof. Milana Knížáka v roce 2008. O rok později se stala finalistkou Ceny 333 Národní galerie v Praze a v mezinárodní soutěži Kunstpreis 2009 berlínské nadace Leinemann-Stiftung für Bildung und Kunst pro mladé umělce získala druhou cenu. Samostatně vystavovala mimo jiné v Oblastní galerii Liberec (Hranice stínu, 2014), v pražském Topičově salonu (Mezičas, 2015, s Mílou Preslovou), v GASK, Kutná Hora (Skladby mysli, 2016), v Národní galerii Praha (After Rembrandt, 2017) a v Galerii hlavního města Prahy (2019). Z mnoha skupinových výstav lze uvést například výstavu Postkonceptuální antikoncepce (2017, OGV – Galerie Alternativa,Jihlava; 2018, Galerie U Bílého jednorožce, Klatovy; 2020, Galerie 1, Praha). Tvorba Michaely Maupicové je zastoupena ve sbírkách Národní galerie Praha, Galerie hlavního města Prahy, Galerie Středočeského kraje, Oblastní galerie v Liberci, Leinemann-Stiftung für Bildung und Kunst Berlin a v soukromých sbírkách v České republice i zahraničí.

výstava

1
-
31

květen

výstava

1
-
31

květen


Datum konání: 23. 03. 2023 do 31. 08. 2023

Městská hra vás provede historií naší knihovny. Brožurky jsou k dispozici na webu nebo tištěné v ústřední budově ve Wonkově ulici. Vstup volný.
Městská hra – Od Ducha k Velrybě

1
-
31

květen


28. 4. - 3. 9.

V Muzeu východních Čech se můžete těšit na výstavu fotografií tlapek a srstí afrických zvířat od fotoreportéra Martina Veselého a jeho dcery Anežky. 
 
Přijďte se podívat na ceněnou kolekci originálních snímků chodidel zvířat pořízených v Safari Parku ve Dvoře Králové nad Labem. Autor výstavy si všiml, že lidé ani v ZOO nevidí, po čem všechna ta úžasná zvířata chodí, a tak se „tlapky“ staly objektem jeho zájmu. Aby eliminoval vše, co na fotce ruší, použil divadelní černé sametové pozadí a ateliérová světla.
 
Součástí neotřele pojatého tématu budou i exponáty z přírodovědeckého oddělení MVČ a ze ZOO Dvůr Králové nad Labem. Aby bylo možné výstavu vnímat více smysly, bude obohacena o "hands on" předměty. Zapojeny budou i audiovizuální prvky ve formě dětem přizpůsobené projekce mapy Afriky a dotyková obrazovka s databází zvuků zvířat. 

výstava

1
-
31

květen


Nová výstava v Galerii za Galerií: Domov mé matky není můj domov
  
Od pondělí 1. května budou moci procházející Tomkovou ulicí zhlédnout další výstavu v netradičním prostoru Galerie za Galerií. Tentokrát zde budou uvedena dvě videa česko-vietnamské umělkyně Lê Thị Hoài, která v nich zkoumá krizi identity mladé Asiatky žijící v Evropě. Specifikem výstavního prostoru je možnost zhlédnout uvedená videa přímo z ulice, přes výkladní skříň.
 
Na výstavě se podílí pražská galerie Artvivist_Lab, kde byla uvedena loni na jaře. V jejich prostorách se instalace skládala z textilního tisku, kde se prolínají symboly západních hodnot s vietnamským folklórním mýtem o původu, spolu s odkazy k rodině umělkyně Lê Thị Hoài. Další součástí projektu byl soubor keramických předmětů: nádoba na vonné tyčinky, set nádob k pití a uříznutý prst. Jde o kopie čínského porcelánu dekorovaného mixem symbolů od výrazného vlivu Číny ve Vietnamu, feminismu po queer politiku.
 
„Pro hradeckou výstavu je výstava modifikována přímo pro Galerii za Galerií. V jejím prostoru budou uvedeny dva videorozhovory, které instalaci v Praze doplňovaly. Kolemjdoucí se na videa mohou podívat přímo z ulice. Výstava tam bude k vidění od pondělí do pátku v časech od 15 do 21 hodin, a to až do konce července,“ zve na novou výstavu ředitelka Centra uměleckých aktivit Martina Erbsová.
 
Témata výstavy probírá autorka ve videu „Matčiny ruce”, kde promlouvá se svojí matkou. Mezigenerační a mezikulturní konfrontace vedla k mnoha překvapivým závěrům.
Druhé video „Po zhlédnutí spalte“ s narací a pálením dopisu určeného autorčiným mrtvým předkům v pozadí, je autorčiným pokusem porozumět svým vzpomínkám skrze fotografie, které pořídila ve Vietnamu.
 
„Domov mé matky není můj domov” zkoumá krizi identity mladé Asiatky žijící v Evropě. Hledá pocit sounáležitosti, přijetí a pochopení. Umělkyně se snaží vytvořit přenosné kořeny skrze vytvoření vlastní svatyně, která pochází z tradice kultu předků. Svatyně pro ni symbolizuje nejen víru v mrtvé předky, ale také je s ní spojené přesvědčení o „morálním dluhu svým předkům,” a uspořádání patriarchální, heteronormativní a konzervativní společnosti, se kterou autorka polemizuje, dodává kurátorka výstavy Tamara Moyzes. Výstava potrvá až do 27. července.
 
Lê Thị Hoài (1992, Đà Nẵng, VNM) je českovietnamská grafická designérka a vizuální umělkyně. Vystudovala žurnalistiku na UK, vizuální komunikaci na UMPRUM v Praze a v současnosti dokončuje umělecká studia na Sandberg Instituut v Amsterdamu. Pracuje pro časopis revue Prostor. Ve své volné tvorbě se věnuje identitární politice, feminismu a „přenosným kořenům“.
Domov mé matky není můj domov
výstava

1
-
31

květen


16/04/23–10/09/23

Kurátorka: Martina Pachmanová

Výstava Věry Jičínské přibližuje stěžejní aspekty tvorby této neprávem opomíjené osobnosti českého moderního umění. Na základě výběru obrazů, pastelů, kreseb, grafik, ale i málo známých fotografií, vykresluje vývoj autorčina díla v meziválečném období, kdy studovala, pracovala či vystavovala v Brně, Mnichově, Praze, Paříži, Bretani, Pětikostelí nebo Dobrušce. Připomíná ale také její práci na poli užitého umění, jemuž se věnovala po druhé světové válce.
 
Jičínská naplňovala řadu atributů moderní ženy: vzepřela se otcovské autoritě, když odešla studovat a pracovat do světa; budovala si finanční nezávislost, kouřila, cestovala, krátkými vlasy demonstrovala svobodu a nezávislost. Byla flanérkou moderního velkoměsta a svou pozorovatelskou vášeň ve 30. letech završila novinovými a časopiseckými články i extenzivní fotografickou dokumentací okolního světa. Podobně jako její generační souputnice byla však rodinou, společností i kritikou opakovaně upomínána, že životní role ženy souvisí v první řadě s mateřstvím a že právě s ním je spojena také legitimizace ženského umění. Tomuto předsudečnému názoru vzdorovala tvrdošíjným studiem a metamorfováním kubismu, purismu a neoklasicismu, hledáním témat, která do té doby představovala mužskou doménu (včetně senzuální malby ženských aktů), dále výpravami za „exotikou“, expresivním gestem či abstrahováním viděné skutečnosti. V neposlední řadě také odvážným rozhodnutím vydat se ve svých 50 letech na neprozkoumanou cestu designérky.

výstava

1
-
31

květen


Výstava obsahuje instalace dobových exponátů z různých sektorů tehdejšího obchodu a současně bude historicky mapuje konzumní trendy cíle dobového zákazníka. V průběhu jarních a letních měsíců sezony bude také možné absolvovat doplňující komentované prohlídky po Hradci Králové, které toto téma maximálně rozšíří. Jejich termíny budou zveřejňovány na www.hkpoint.cz. Vernisáž výstavy se uskuteční 3. dubna od 17:30 a v informačním centru bude k vidění do konce srpna.
Výkladní skříně socialismu, aneb co jsme nakupovali za normalizace
výstava

1
-
31

květen


Minulé století – dvacet osobností
27/11/20–01/10/23
Kurátorka: Petra Příkazská
Odborná spolupráce: Kateřina Křížkovská,
Judita Kožíšková, Anna Horák Zemanová
Architekt výstavy: Tomáš Svoboda
Grafický design: Cindy Kutíková & Jiří Mocek
 
Vystavení autoři a autorky:
František Kupka, Quido Kocian, Josef Váchal, Augusta Nekolová, Bohumil Kubišta, Emil Filla, František Foltýn, Josef Šíma, Toyen, Alois Wachsman, Ladislav Zívr, Jan Kotík, Jiří Kolář, Vladimír Boudník, Mikuláš Medek, Milan Grygar, Adriena Šimotová, Věra Janoušková, Zdeněk Beran, Jitka Svobodová
Tradiční výklad umění moderny 20. století je chronologický a lineární. Obvykle stojí na výběru jednotlivých charakteristických mistrovských děl řazených do logického sledu, v němž jeden styl střídá druhý. Tato historická logika je však výsledkem zaujatého, subjektivního výběru, do něhož zasahovali nejen samotní umělci, ale významnou měrou též kritikové, obchodníci, sběratelé a historikové.
 
Expozice  Minulé století – dvacet osobností se vědomě navrací k prastaré metodě založené na autorských kolekcích, neboť přes všechny pochybnosti je umění 20. století stále dílem jednotlivců, kteří svým osobitým způsobem přistupovali k otázce umělecké tvorby. Každý z vybraných autorů rozšířil možnosti zobrazení viděného, pokusil se překročit dobové přemýšlení o umění či posunout jeho vnímání mimo běžné standardy. V řadě případů k tomu docházelo nejen prostřednictvím samotných děl, ale i teoretickými úvahami, osobní angažovaností ve veřejném prostoru či pedagogickým působením.
 
Jakkoli je to obtížné, snaží se expozice v maximální možné šíři představit umění 20. století jako mnohotvárný prostor, v němž se stále více pohybovaly i ženy, které právě v tomto století dosáhly určité míry rovnoprávnosti bez ohledu na genderové role.

výstava

1
-
31

květen


Charitativní putovní výstava na podporu projektu „Sad nadějí“ pro onkologické pacienty a pacienty v remisi. Vernisáž se uskuteční 4. května od 16:00. Záštitu nad výstavou převzala paní primátorka Hradce Králové Pavlína Springerová a pan poslanec Pavel Bělobrádek. Autorkou výstavy je paní Věra Fina. Více informací o projektu na www.jeliman.net.
Každý den je dar
výstava

1
-
29

květen


Výstava k vidění do 29. 5. 2023

Přijďte na studentskou výstavu do Bio Centrál.
 
Studenti zde představí svůj PROJEKT SKLENIČKY.

Tímto Vás všechny zveme na vernisáž výstavy projektu Skleničky, který přeneseme se studenty S2A z naší Jarní výstavy do Bio Centrál.

KDY BUDE VERNISÁŽ 27.4. 2023 v 16:00 hodin.

Těšíme se na viděnou!

Skleničky
výstava

1
-
31

květen


"V kruhových soustavách obrazů Jaroslava Jebavého se dokážeme svou myslí ztratit a odlepit od země. Jako v kokpitu kosmické lodi frčíme světelnou rychlostí do hlubin nedozírna, před námi se otevírají nekonečné rotující propasti prostorů. Inspirací byly nejen vědecké teorie, ale také platíčka samolepek. Z perforované struktury, která po vylepení barevných bodů zbyla, autor sestavoval koláže a od koláží už nebylo k obrazům daleko. Obrazy uklidňují mysl, ale zároveň kladou otázky: dokážeme říct, kam až kosmos sahá? Jestliže se vesmír rozpíná, jak tedy vypadají jeho hranice? Podle reliktního záření to možná zjistí sonda Planck. Pokud budeme chtít vidět jiné světy, budeme cestovat v našich tělech, či spíš jako nehmotné subatomární částice, shluk elektronů, a zhmotníme se až v jiné galaxii?", z textu k výstavě od Martiny Vítkové (kurátorka).

Výstava bude k vidění do 31. května a navštívit ji můžete:
  • po-st   8.00-17.00
  • út-čt       8.00-14.00
  • pá          8.00-12.00
 

Jaroslav Jebavý - Multiversum
výstava

1
-
31

květen


28. 4. - 31. 5. 2023

Nongkran Panmongkol, umělkyně pracující střídavě ve Stockholmu, Bangkoku a Phrae a Lexa Peroutka, působící převážně ve Stockholmu a v Praze – tvoří uměleckou dvojici. Oba autory spojuje dlouhodobý výzkum společenských událostí, které ve své tvorbě kriticky zobecňují do jednoduše artikulované formy. Často se do jejich hledáčku dostávají témata, která jsou společná v euroasijském geopolitickém prostoru. Jejich rozdílná kulturní zkušenost jim umožňuje přesněji pojmenovávat zkoumanou problematiku.

Michal Neugarten je malíř, který redukuje malbu na proces materiálové manipulace, která má téměř performativní charakter. Samotný rozměr aktivity – performance, proces vzniku malby – není součástí jej prezentace: vidíme obrazy, které jsou stále relativně statické.

Obrazy vznikají v autentickém prostoru ateliéru ve vesnici Čimelice, daleko mimo hranice našeho města, kde sociální, kulturní či politické stimuly nevstupují nekontrolovatelně do autorovy tvorby. Obrazy jsou tak systematickou a experimentální prací v terénu vizuální komunikace, která má silně univerzální – tedy přeneseně i globální – charakter. Jednotlivosti zde hrají kolektivní hru – ta se zde jeví jako syntetický proces.

Beyond Beauty - Nongkran Panmongkol, Michal Neugarten, Lexa Peroutka
výstava

1
-
31

květen


Změna programu vyhrazena.
Muzikantův diář - program akcí hudebního oboru ZUŠ Střezina

2
-
31

květen


Jiřímu Čečkovi je vlastní pohyb. Jeho velkým koníčkem je orientační běh, pěší turistika, horská turistika, ale také fotografování. Na vystavených snímcích jsou zachyceny pohyby tanečníků, které pořídil v Hradci Králové na festivalu Antré k tanci. Nejen pohyb, ale i architektura je často objektem jeho hledáčku.
 
Jiří Čečka je absolventem Hradecké fotografické konzervatoře vedené prof. Ludvíkem Baranem a doc. MgA. Josefem Ptáčkem.

výstava

2
-
31

květen


Výstava znázorňuje většinu druhů a možností zapojení do dobrovolnictví. Dobrovolnictví totiž sluší všem – ženám i mužům, mladým i starším. Nechte se inspirovat k nezištné a smysluplné pomoci druhým.
 
Spolufinancováno EU.
 
Slavnostní vernisáž výstavy 2. 5. od 17:00 zahájí ředitelka Národní asociace dobrovolnictví Stanislava Hamáková

výstava

2
-
31

květen


Spolek JAKALUS, hnutí uživatelů psychiatrické péče, vás zve na putovní výstavu pro podporu duševního zdraví, kde uvidíte výtvarné práce, básně, texty, karikatury, vtipy a další práce vytvořené lidmi s duševním onemocněním.
 
Vernisáž k výstavě s besedou a autorským čtením proběhne 3. 5. 2023 od 16:00 v sále knihovny. Výstava trvá od 2. 5. do 28. 6. 2023.

výstava

2
-
31

květen


Umělecká akademie pro seniory při ZUŠ Habrmanova představí uměleckořemeslné práce z oborů Keramika, Řezbářství a z oboru Malba pak akvarel a téma portrét. Akademie je společný projekt ZUŠ Habrmanova a města Hradce Králové, který trvá již třetím rokem.
 
Vernisáž k výstavě proběhne 5. 5. od 15:00 v sále knihovny. Výstava potrvá do 29. 6. 2023.

výstava

2
-
31

květen


Datum konání: 02. 05. 2023 do 29. 06. 2023

Výstava Diecézní charity Hradec Králové vypráví příběhy absolventů dobročinného projektu Adopce na dálku, který podporuje vzdělávání chudých dětí v Indii. Z příběhů vyzařuje vděčnost, naděje a touha pomáhat dalším lidem. Mladí Indové přebírají od dárců pomyslnou štafetu a snaží se, aby byl svět lepším místem k životu.
 
K výstavě se koná 4. 5. od 17:00 v sále knihovny Beseda o životě indických dětí.

výstava

2
-
31

květen


Na společné výstavě dvou přátel představí své obrazy Stanislav Chlouba a své fotografie Ivan Cinka. Obrazům krajin a zátiší se první autor věnuje již 20 let a považuje to za velkou radost a koníček. Druhý autor fotografuje zejména v Praze a Duchcově a své zálibě se věnuje už 7 let.

Výstava se uskuteční od 2. 5. do 29. 6. 2023.
výstava

4
-
31

květen


Galerie AMBROŽ vás zve na vernisáž výstavy fotografií prof. JINDŘICHA ŠTREIA a JINDŘICHA BUXBAUMA - 4. května 2023 od 17 hodin ve Sboru kněze Ambrože Církve československé husitské.
Večer s Mandalukovými hudebními mandalami. Výstavu můžete zhlédnout do 31. 5. 2023 každé úterý, středu, čtvrtek 15-17 hodin.

Akce se uskutečňuje za finanční podpory Statutárního města Hradec Králové a Královéhradeckého kraje. www.ccshhk.cz

JINDŘICH ŠTREIT a JINDŘICH BUXBAUM - Od víry k naději (přístupné ve čtvrtek)
výstava

11
-
31

květen


Datum konání: 11. 05. 2023 do 30. 06. 2023

Výstava obrázků plných barev, které nakreslily děti mateřských škol v rámci výtvarné soutěže MŠ Kamarád na téma Babka bylinkářka. Výstava je přístupná v otevírací době dětského oddělení.
 
Vernisáž k výstavě proběhne 11. 5. od 16:30 a bude spojená s předáváním cen ze soutěže.

výstava

12
-
31

květen


12. 5. - 25. 6. 2023

Výstava autorských fotografií Jiřího Zikmunda se tematicky zaměřuje na architekturu 20. století v Hradci Králové z netradiční perspektivy.
 
Jedná se o výběr 37 nejzajímavějších snímků architektonických detailů královéhradecké moderní architektury. Jiří Zikmund od roku 2018 vytvořil přes 1100 současných fotografií pro unikátní projekt Královéhradecký architektonický manuál (KAM, www.kam.hradcekralove.cz), který nabízí databázi, dokumentaci a procházkové stezky po moderní architektuře Hradce Králové.
 
Garantem projektu je historik architektury Ladislav Zikmund-Lender. Realizátorem projektu je kulturní nezisková organizace kontrapunkt.

Detaily moderní architektury na fotografiích Jiřího Zikmunda
výstava

15
-
31

květen


změna programu vyhrazena
AC klub - program na květen, červen

19
-
31

květen


19. 5. - 25. 6. 2023

Výstava velkoformátových fotografií nabídne náhled do stoleté historie vysílání Československého a později Českého rozhlasu. 
 
Muzeum východních Čech v Hradci Králové se připojuje k oslavám stoletého výročí od zahájení pravidelného rozhlasového vysílání u nás. Ve spolupráci s Českým rozhlasem Hradec Králové připravujeme výstavu velkoformátových fotografií vážících se k rozhlasovému vysílání nejen na východě Čech.
 
18. května 1923 se poprvé rozezněl éter pravidelným vysíláním z Prahy, aby pak postupně přibyly stanice v dalších městech a daly tak vzniknout fenoménu jménem Československý rozhlas. Po britské BBC, která začala vysílat o několik měsíců dříve, to byla druhá instituce v Evropě, která spustila pravidelné vysílání. Co se v Rozhlase odehrálo za 100 let existence mapuje výběr unikátních fotografií, které budou doplněny i o exponáty historické a současné rozhlasové techniky.

výstava

PARTNEŘI TURISTICKÉHO INFORMAČNÍHO CENTRA