KALENDÁŘ AKCÍ-Turistické informační centrum Hradec Králové

Informační centrum nenese zodpovědnost za skutečný průběh zde inzerovaných akcí. Kalendář je průběžně aktualizován, přesto doporučujeme ověřit konání akce, čas, vstupné a volnou kapacitu na přiložených odkazech (po rozkliknutí popisku Další informace). Přejeme příjemně strávený čas v Hradci Králové.


KALENDÁŘ AKCÍ

Přehledně poskytujeme informace o tom, jak trávit volný čas či kam zajít za kulturou v Hradci Králové. Zakoupíte u nás vstupenky na kulturní akce (nejen) v Hradci Králové. Přehled akcí najdete v kalendáři akcí.

            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

15. ledna 2023

15

leden


Speciální komentovaná procházka Salonem republiky po stopách prvorepublikových četníků.
 
Pojďte zjistit, která z míst v centu Hradce Králové mají co do činění s československými četníky známými ze seriálu České televize Četnické humoresky. Vydejte se s autory výstavy Četnické humoresky v Salonu republiky Janem Hrubeckýcm a Milanem Bernartem na speciální obchůzku po četnických stopách.
 
Dozvíte se, kde měl svou četnickou stanici nikoliv Karel, nýbrž Josef Arazim, kde v centru Hradce Králové došlo k potlačení protistátní demonstrace, nebo na které z hradeckých ulic se dochovala pomůcka k vyšetřování prvorepublikových dopravních nehod.
 
Sraz účastníků je po zakoupení vstupného před budovou Muzea východních Čech.
 
Časová náročnost je max. 2 hodiny.
 
Vstupné 90 Kč.

Četnická obchůzka Salonem republiky

15

leden


Lednová Muzejní neděle slibuje skvělou zábavu v expozici CESTY MĚSTA.
 
Přijďte se trochu netradičně seznámit s naší expozicí Cesty města.
 
Komentovaná prohlídka pro děti bude věnována části K městu českých královen. Přeneseme se společně o šest století nazpátek a na vlastní oči spatříme, jak středověký Hradec Králové vypadal. Nebudeme se ale jen dívat a poslouchat, samozřejmě se i přímo do života středověkého města zapojíme. Vyzkoušíme si například, jak náročnou práci měli písaři a stavitelé nebo s jakými hračkami si musely vystačit tehdejší děti.
 
Z kapacitních důvodů je počet návštěvníků omezen. Na prohlídku je nutné se předem přihlásit.
 
Vstupné děti do 6 let 20 Kč, děti nad 6 let 70 Kč, dospělí 90 Kč.

15

leden


neděle 15. ledna 2023 od 16.00 do 17.00 hodin, jídelna CZŠ
program pro nejmenší z cyklu „Krtkův rok“ zajišťuje Středisko ekologické výchovy a etiky Rýchory – SEVER
 
Co se skrývá v „Zimním kufříku“? Děti společně objevují věci související s chováním lidí i živočichů v tomto ročním období. Při společné dramatizaci stavby sněhuláka se seznámí s koloběhem vody v přírodě, zatančí si jako sněhové vločky, zahrají si na zimní spáče i nespáče a dozví se, jaká potrava je vhodná do ptačího krmítka. Nakonec se stanou detektivy a rozluští, kdo se prošel po zasněžené louce. Stopy si také natisknou. Je třeba se přihlásit nejpozději do čtvrtka 12. ledna přes: https://www.sedmikraskahk.cz/rezervacni-system. Hradí se jednotné vstupné: děti (od 3 let) i dospělí 60 Kč.
 

15

leden


Novoroční koncerty zahájí 13. sezonu mladého orchestru z Police nad Metují a oslaví tak příchod roku 2023. Zazní vyladěný repertoár filmovek, popu, rocku i swingu v symfonických úpravách, a také vlastní autorská hudba. 60 energických muzikantů a 50 sborových zpěváků se představí 14. a 15. ledna v sále hradecké filharmonie.
 
Jako host na koncertech zazáří Bára Poláková. Nebudou chybět ani oblíbení kmenoví sólisté a pěvecký sbor.
 
Účinkující:
 
Police Symphony Orchestra
 
Sbor Police Symphony Orchestra
 
Lukáš Hrubeš – sbormistr
 
Joel Hána, Kryštof Koska – dirigenti
 
Bára Poláková, Vendula Příhodová, Jan Sklenář, Karolína Soukupová – zpěv
 
David Ostružár – dramaturgie
 
Bára Jágrová – lightdesign

27
-
25

listopad
-
únor


27/11/20–25/02/24
Kurátor: Tomáš Pospiszyl
ARCHITEKT VÝSTAVY: TOMÁŠ SVOBODA
GRAFICKÝ DESIGN: CINDY KUTÍKOVÁ & JIŘÍ MOCEK
 
Vystavení autoři a autorky: Václav Stratil, Veronika Šrek Bromová, Milan Knížák, Milan Langer, Martin Zet, Daniel Pitín, Michael Rittstein, Jaroslav Róna, Michal Gabriel, Zorka Ságlová, Miloš Šejn, Margita Titlová, Vladimír Kokolia, Lenka Klodová, Václav Jirásek, Ladislav Jezbera, Matyáš Chochola, Václav Houdek, Anna Daučíková, Anetta Mona Chisa, Lucia Tkáčová, Zbyněk Baladrán, Markéta Othová, Anna Hulačová
Současné umění zatím nemá své dějiny. Nedává proto smysl vyprávět jeho příběh chronologicky, ale spíše tematicky, s důrazem na různorodost přístupů jednotlivých umělců a umělkyň k výtvarné tvorbě. Expozice současného umění Galerie moderního umění v Hradci Králové podstatnou měrou vychází z její nedávné akviziční činnosti. Představuje umělce a umělkyně střední a mladší generace, kteří se do veřejných sbírek prosazují teprve v posledních letech.
 
Za hranici současného umění považujeme přelom 60. a 70. let minulého století. Jako důležité okolnosti jeho vzniku vnímáme rozvoj konceptuálního, na myšlence postaveného umění a vzrůstající různorodost forem a obsahů umělecké tvorby. V současném umění nenacházíme jednotný styl. Každý autor, každá autorka si vytváří vlastní jazyk. Nevyjadřují se jen malbou nebo sochařstvím, ale čím dál častěji také fotografií, performancí, filmem, videem, textem, digitálními technologiemi a mnoha dalšími způsoby. Kromě formální nejednotnosti je častým znakem současného umění i to, že nepřipomíná tradiční umění. Daleko víc se blíží vědeckému výzkumu, terapeutické činnosti nebo například sociálně aktivistickým projektům.

výstava

27
-
25

listopad
-
únor


Minulé století – dvacet osobností
27/11/20–01/10/23
Kurátorka: Petra Příkazská
Odborná spolupráce: Kateřina Křížkovská,
Judita Kožíšková, Anna Horák Zemanová
Architekt výstavy: Tomáš Svoboda
Grafický design: Cindy Kutíková & Jiří Mocek
 
Vystavení autoři a autorky:
František Kupka, Quido Kocian, Josef Váchal, Augusta Nekolová, Bohumil Kubišta, Emil Filla, František Foltýn, Josef Šíma, Toyen, Alois Wachsman, Ladislav Zívr, Jan Kotík, Jiří Kolář, Vladimír Boudník, Mikuláš Medek, Milan Grygar, Adriena Šimotová, Věra Janoušková, Zdeněk Beran, Jitka Svobodová
Tradiční výklad umění moderny 20. století je chronologický a lineární. Obvykle stojí na výběru jednotlivých charakteristických mistrovských děl řazených do logického sledu, v němž jeden styl střídá druhý. Tato historická logika je však výsledkem zaujatého, subjektivního výběru, do něhož zasahovali nejen samotní umělci, ale významnou měrou též kritikové, obchodníci, sběratelé a historikové.
 
Expozice  Minulé století – dvacet osobností se vědomě navrací k prastaré metodě založené na autorských kolekcích, neboť přes všechny pochybnosti je umění 20. století stále dílem jednotlivců, kteří svým osobitým způsobem přistupovali k otázce umělecké tvorby. Každý z vybraných autorů rozšířil možnosti zobrazení viděného, pokusil se překročit dobové přemýšlení o umění či posunout jeho vnímání mimo běžné standardy. V řadě případů k tomu docházelo nejen prostřednictvím samotných děl, ale i teoretickými úvahami, osobní angažovaností ve veřejném prostoru či pedagogickým působením.
 
Jakkoli je to obtížné, snaží se expozice v maximální možné šíři představit umění 20. století jako mnohotvárný prostor, v němž se stále více pohybovaly i ženy, které právě v tomto století dosáhly určité míry rovnoprávnosti bez ohledu na genderové role.

výstava

1
-
31

leden


Velkolepě a dekorativně řešené Foyer Ladislava Jezberu inspirovalo k vytvoření instalace reagující na monumentalitu tohoto výstavního prostoru i na ušlechtilý materiál použitý v jeho výzdobě – mramor. Z více než pětimetrových prefabrikovaných polystyrenových kvádrů, jejichž struktura mramor imituje, sestavil kompozice, které nepředstavují pouhou hru s formou, stabilitou či proporcemi, ale též vyjádření myšlenek a úvah, jež se v textové podobě nenápadně „objevují“ na dekorativním pozadí vstupní haly a volně plynou po povrchu soch. Člověk je tvor společenský a jako takový musí neustále „držet na uzdě“ své ego (já). Jen to mu umožňuje v rámci společnosti fungovat a přežít. Každý den nás okolnosti nutí hledat rovnováhu mezi našimi potřebami a touhami a zájmy ostatních. Já má tendenci pokládat všechny skutečnosti za věci, s nimiž může zacházet podle svých potřeb, zkoumat je, manipulovat s nimi a využívat, jak právě potřebuje. Neovládnutí vlastního ega potom může člověka vést až k tomu, že podobně jako zvířata bojuje s příslušníky vlastního druhu. Avšak liší se od nich mírou ničivosti a masovosti tohoto počínání a rovněž vědomím své smrtelnosti – omezeného času.
 
Výstava EGO se zabývá právě tématem koexistence i vzájemného ovlivňování jedince a společnosti. Sestává ze dvou samostatných instalací vytvořených pro královéhradeckou galerii – jedné ve Foyer, druhé v prostoru Bílé kostky.
 
Ladislav Jezbera (*1976 Hořice v Podkrkonoší) je spjat s východočeským regionem, který má bohatou sochařskou tradici. Studoval na Fakultě výtvarných umění VUT v Brně v ateliéru sochařství u Vladimíra Preclíka, ale ovlivnila jej zejména minimalistická tvorba jeho dalšího učitele – Jana Ambrůze. Vychází z geometrického umění a minimalismu, které propojuje s konceptuálními přístupy. Jeho díla pomocí matematických a fyzikálních propočtů či sotva postřehnutelných chemických procesů vizualizují filozofické či sociologické teorie. Často využívá specifické vlastnosti „nesochařských“ materiálů, jako je plexisklo, molitan, vyjetý motorový olej, mýdlo či polystyren. Je členem Klubu konkretistů KK3 se sídlem v Hradci Králové.

Výstava ve voyer galerie trvá od 17. 6. 2022 do 13. 3. 2023.

1
-
31

leden


Od 15. 10. 2022 do 26. 3. 2023

Výstava odkazující na stejnojmenný seriál České televize, který se stal fenoménem již dvou generací televizních diváků, se zakládá nejen na osudech skutečných československých četníků, ale také připomene, že se řada seriálových případů odehrála ve východních Čechách 30. let 20. století. Předlohou se totiž staly osudy četnické pátrací stanice Hradec Králové.
 
Návštěvník se také seznámí s fungováním a každodenností četnického sboru coby primární bezpečnostní instituce první republiky.
 
Součástí výstavy bude několik doprovodných akcí: služební obchůzka s četníky, četnická škola, exkurze do původní budovy četnické pátrací stanice nebo konference s odbornými příspěvky v tematice četnictva. 

1
-
31

leden


Naťuknout špičku vejce: Kolumbus jindy a dnes
07/10/22–12/03/23
kurátorka: Vjera Borozan | Prostor
Komentované prohlídky se uskuteční v sobotu 05/11, 10/12 a 04/02.

Příběh admirála Kryštofa Kolumba, jeho epochální plavby a „objevu nového světadílu“ patří k zakládajícím mýtům moderní západní civilizace. Vychází nejen z vědeckých zpracování historických pramenů a své místo má i v učebnicích dějepisu a zeměpisu. Věnuje se mu řada dobrodružných a historických románů, obrazů, grafik, soch, filmů, oper nebo divadelních inscenací. Ve 20. století se začal proměňovat, zejména po druhé světové válce, kdy se pod vlivem antikoloniálních bojů změnily geopolitické a hospodářské vztahy. Na povrch velkolepého, triumfálního příběhu tak postupně prosakovalo vše, co bylo dlouhodobě zamlčováno a potlačováno.
 
V současnosti, kdy jsme opět svědky celosvětové diskuse o naléhavosti procesu dekolonizace, spatřujeme příhodný moment pro otevření mnoha otázek spojených s tématem této výstavy. Ta se zaměřuje především na specifika reprezentace Kryštofa Kolumba v českých zemích a jejich kultuře. Zejména na jeho zobrazování v uměleckých dílech vznikajících nebo dostupných ve vymezené lokalitě od druhé poloviny 19. století do současnosti. Zajímá nás nejen to, co tato díla vypovídají o Kolumbovi, ale především o nás samotných, o představách, které si do nich projektujeme. Celek je architektonicky a tematicky strukturován do pěti částí, jež se vzájemně prolínají.
 
Centrálním bodem výstavy je Studie Kryštofa Kolumba (1881) od malíře Václava Brožíka ze sbírek GMU pro velkolepé plátno Kryštof Kolumbus na dvoře španělském roku 1492. Dále budou prezentovány klíčové obrazy tohoto mořeplavce (díla Christiana Rubena, Beneše Knüpfera, Felixe Jeneweina ad.), ale i starší grafiky ze sbírek veřejných institucí České republiky, scénografické návrhy, plakáty, básně, hudební nahrávky či úryvky textů odkazující k hudebním, divadelním a literárním zpracováním příběhu Kryštofa Kolumba v českém prostředí 19. a 20. století. Výstava představí také zcela aktuální díla českých a slovenských autorek a autorů (Martina Smutná, Vojtěch Rada, Václav Magid, Ladislava Gažiová, kolektiv Apart), která reflektují danou tematiku v širších souvislostech.

1
-
15

leden


Světlana Pavlíčková | Milieu
07/10/22–15/01/23
kurátorka: Anna Horák Zemanová | Bílá kostka
v dialogu: Karel Hyliš, Miloslav Chlupáč
 
Komentovaná prohlídka se uskuteční v sobotu 26/11.
 
Světlana Pavlíčková je významnou umělkyní královéhradeckého regionu. Krajkářka a návrhářka paličkovaných vzorů prezentuje v prostoru Bílé kostky svůj mnohaletý a stále neuzavřený projekt Milieu. Každé milieu – vyšívaná dečka, honosný ubrus ke stolování, prostírání – se často skládá z uschovaných nebo nalezených předmětů a kromě mnoha hodin práce ukrývá také autorčiny osobní zážitky, příběhy, a současně nabízí úkryt před vnějším světem. V tvorbě Světlany Pavlíčkové se kromě vytříbeného estetického cítění odráží také její krajkářská průprava, láska k textilu a záliba ve sbírání nejrůznějších předmětů. Výstavu doplňují sochy z depozitáře královéhradecké galerie od sochařů Karla Hyliše a Miloslava Chlupáče.
 
Výstava představuje autorčino komplexní chápání textilií, založené na propojení jejich vizuální i materiálové stránky s kulturním, sociálním a historickým kontextem. Světlana Pavlíčková ve své současné tvorbě porušuje tradicí ustálená pravidla vlastního řemesla mimo jiné tím, že používá nesčetné možnosti kombinace materiálů a technik. Sama sebe tak učí, že nic není špatně. Ukazuje, že se každý materiál dá recyklovat, z naučených technik lze vybrat to potřebné a začít vyprávět nový příběh. Velkou inspiraci čerpá z japonské techniky Boro, někdy také nazývané jako „technika oprav“. Japonské ženy ji od 15. století využívaly k prodloužení životnosti potrhaných oděvů a pokrývek. Výsledkem mnohaletých oprav byl jedinečný oděv vyprávějící rodinný příběh několika generací. Také Světlana Pavlíčková je milovnicí příběhů, které sama vymýšlí, sepisuje a především ukládá do textilních prací. V jejích výšivkách můžeme nalézt i vzkazy psané autorským písmem. Vedle naprosto odosobněných příběhů umělkyně do svých děl začleňuje i vlastní deníky a konfrontuje tak diváky se svými radostnými i bolestnými vzpomínkami.
 
Proces autorčiny tvorby není – jak sama uvádí – konceptuální. Začíná nalezením materiálu, který zdědila, uschovala, dostala darem nebo „ulovila“ v second handech či výprodejích. Výchozím bodem její práce jsou tedy shromážděné skladebné prvky – nejrůznější látky, kresby a výrobky jejích dětí nebo vnoučat, předměty, které ji zaujaly, ale i ruční práce neznámých autorů, ze kterých vytváří zcela nové objekty.
 
Světlana Pavlíčková (*1954 Hradec Králové) vystudovala
obor paličkované krajky na Školském ústavu umělecké výroby Praha – pobočka Vamberk a své řemeslo nejdříve uplatnila jako krajkářka v družstvu Vamberecké krajky (1973–1978), kde později působila i jako návrhářka (1978–1991). Od roku 1991 se věnuje volné tvorbě, vydává vzory na paličkování, působí jako lektorka v oboru paličkované krajky a ručního patchworku. Za svou práci získala mnohá ocenění, například první cenu v soutěži pracovníků LUV v oboru paličkované krajky (1980,1985), hlavní cenu AMTEX Klatovy za textilní aplikaci (1987, 1990, 1993), druhou cenu za provedení motivu Davidovy hvězdy udělenou Židovským muzeem v Praze (2004) nebo Bronzovou paličku na Bienále české krajky ve Vamberku (2008). V roce 2022 obdržela diplom Muzea krajky Vamberk. Od roku 1978 vystavuje v rámci samostatných i kolektivních výstav v České republice i zahraničí. Její tvorba je zastoupena ve sbírkách Muzea krajky ve Vamberku, Muzea krajky v Prachaticích, Židovského muzea v Praze, Třebechovického muzea betlémů a italského Museo del Ricamo e del Tessile ve Valtopině.

1
-
15

leden


Martin Zet | Laciné sochy
07/10/22–15/01/23
| Černá kostka
Výstava v Černé kostce prezentuje video Martina Zeta Laciné sochy (1999) ze Sbírky pohyblivého obrazu GMU, natočené v New Yorku v roce 1999. Dnešní divák ho může vnímat i v souvislosti s událostmi 11. září 2001, které dílu zpětně dodávají další významy.
 
Video doplňuje práce Koruny a dolary (1999–2022) –
dřevěná „truhla“, na jejímž víku jsou vedle sebe vyrovnány
české a americké bankovky. Zet je „rozmřížkoval“ na obdélníky, jejichž počet odpovídá hodnotě dané bankovky. Skutečnost, že zvětšováním hodnoty bankovek se zmíněná „políčka“ zmenšují, nás může vést k úvahám o relativitě
hodnoty peněz.
 
Martin Zet vystudoval sochařství na Akademii výtvarných umění v Praze (1979–1985) v ateliérech Jiřího Bradáčka a Jana Hány. Brzy po studiích opustil pojetí uměleckého díla jako hmotné entity a přiklonil se k bezprostřednímu modelování zkušenosti formou performance nebo digitální či fyzické manipulace. V roce 2022 obhájil doktorát na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze. Ve svých dílech, která nepostrádají humor, často reaguje na politické a společenské dění, zabývá se historií a zkoumáním úlohy umělce.

1
-
31

leden


17. 6.  2022 - 12. 11. 2023

Měnící se svět – poslední lovci a první zemědělci (nejen) ve východních Čechách:
archeologická výstava přibližuje zhruba 5 tisíc let trvající období končící éry lovců a sběračů a začínající epochy zemědělců v našem regionu a odpovídá například na otázky, jak moc se od sebe lišily světy v době mezolitu a paleolitu, nebo co se vlastně stalo s původními lovci poté, co na naše území dorazili zemědělci.



 

1
-
31

leden


27/11/20–01/10/23
Kurátor: Tomáš Pospiszyl
ARCHITEKT VÝSTAVY: TOMÁŠ SVOBODA
GRAFICKÝ DESIGN: CINDY KUTÍKOVÁ & JIŘÍ MOCEK
 
Vystavení autoři a autorky: Václav Stratil, Veronika Šrek Bromová, Milan Knížák, Milan Langer, Martin Zet, Daniel Pitín, Michael Rittstein, Jaroslav Róna, Michal Gabriel, Zorka Ságlová, Miloš Šejn, Margita Titlová, Vladimír Kokolia, Lenka Klodová, Václav Jirásek, Ladislav Jezbera, Matyáš Chochola, Václav Houdek, Anna Daučíková, Anetta Mona Chisa, Lucia Tkáčová, Zbyněk Baladrán, Markéta Othová, Anna Hulačová
Současné umění zatím nemá své dějiny. Nedává proto smysl vyprávět jeho příběh chronologicky, ale spíše tematicky, s důrazem na různorodost přístupů jednotlivých umělců a umělkyň k výtvarné tvorbě. Expozice současného umění Galerie moderního umění v Hradci Králové podstatnou měrou vychází z její nedávné akviziční činnosti. Představuje umělce a umělkyně střední a mladší generace, kteří se do veřejných sbírek prosazují teprve v posledních letech.
 
Za hranici současného umění považujeme přelom 60. a 70. let minulého století. Jako důležité okolnosti jeho vzniku vnímáme rozvoj konceptuálního, na myšlence postaveného umění a vzrůstající různorodost forem a obsahů umělecké tvorby. V současném umění nenacházíme jednotný styl. Každý autor, každá autorka si vytváří vlastní jazyk. Nevyjadřují se jen malbou nebo sochařstvím, ale čím dál častěji také fotografií, performancí, filmem, videem, textem, digitálními technologiemi a mnoha dalšími způsoby. Kromě formální nejednotnosti je častým znakem současného umění i to, že nepřipomíná tradiční umění. Daleko víc se blíží vědeckému výzkumu, terapeutické činnosti nebo například sociálně aktivistickým projektům.

1
-
31

leden


Minulé století – dvacet osobností
27/11/20–01/10/23
Kurátorka: Petra Příkazská
Odborná spolupráce: Kateřina Křížkovská,
Judita Kožíšková, Anna Horák Zemanová
Architekt výstavy: Tomáš Svoboda
Grafický design: Cindy Kutíková & Jiří Mocek
 
Vystavení autoři a autorky:
František Kupka, Quido Kocian, Josef Váchal, Augusta Nekolová, Bohumil Kubišta, Emil Filla, František Foltýn, Josef Šíma, Toyen, Alois Wachsman, Ladislav Zívr, Jan Kotík, Jiří Kolář, Vladimír Boudník, Mikuláš Medek, Milan Grygar, Adriena Šimotová, Věra Janoušková, Zdeněk Beran, Jitka Svobodová
Tradiční výklad umění moderny 20. století je chronologický a lineární. Obvykle stojí na výběru jednotlivých charakteristických mistrovských děl řazených do logického sledu, v němž jeden styl střídá druhý. Tato historická logika je však výsledkem zaujatého, subjektivního výběru, do něhož zasahovali nejen samotní umělci, ale významnou měrou též kritikové, obchodníci, sběratelé a historikové.
 
Expozice  Minulé století – dvacet osobností se vědomě navrací k prastaré metodě založené na autorských kolekcích, neboť přes všechny pochybnosti je umění 20. století stále dílem jednotlivců, kteří svým osobitým způsobem přistupovali k otázce umělecké tvorby. Každý z vybraných autorů rozšířil možnosti zobrazení viděného, pokusil se překročit dobové přemýšlení o umění či posunout jeho vnímání mimo běžné standardy. V řadě případů k tomu docházelo nejen prostřednictvím samotných děl, ale i teoretickými úvahami, osobní angažovaností ve veřejném prostoru či pedagogickým působením.
 
Jakkoli je to obtížné, snaží se expozice v maximální možné šíři představit umění 20. století jako mnohotvárný prostor, v němž se stále více pohybovaly i ženy, které právě v tomto století dosáhly určité míry rovnoprávnosti bez ohledu na genderové role.

1
-
20

leden


Rok 2020–2021 byl významným rokem v politických dějinách asijsko-pacifického regionu i mimo něj. Občané dvou zemí regionu, konkrétně Thajska a Myanmaru, usilují o občanskou revoluci, zatímco celoasijská online občansko-demokratická aliance s názvem Milk tea Alliance, jako první svého druhu propojuje aktivisty od Hongkongu po Tchaj-wan, od Thajska po Myanmar, aby posílila ducha solidarity a vzájemného podpory v boji proti tyranii.
 
Hlavní silou těchto demokratických hnutí je generace Z, domorodci digitálních světů, kteří využívají internet a sociální média k snaze o překonání tradiční autoritářské moci Asie. Jejich cílem je vytvořit lepší, svobodnější a rovnoprávnější společnost, v níž bude možné zvolit ve spravedlivých a svobodných volbách vládu, která bude zastupovat všechny menšiny včetně žen, LGBTQ i lidí odlišné barvy pleti, a vytvořit tak lepší budoucnost bez používání fosilních paliv, kdy se globální oteplování

2
-
31

leden


BEZOBAV

Výstava obrazů účastníků výtvarného kurzu pro dospělé

Zájemci o tvůrčí činnost v oblasti kresby a malby se začali scházet na podzim roku 2016 v ateliéru Centra uměleckých aktivit (nástupnická organizace Centra podpory uměleckých aktivit Impuls). Kurzu se lektorsky ujala Mgr. Barbora Pejšková. Část výtvarné skupiny chodí soustavně až do dnešních dnů a část se průběžně obměnila. Jedno však mají všichni společné – nadšení a touhu zlepšovat se v různých výtvarných technikách. Jsou to úžasní lidé, kteří se vzájemně inspirují nejen svou tvůrčí činností, ale také nadšením pro tvorbu jako takovou. Výstava je jakýmsi milníkem, kam se ve své tvorbě posunuli. 
 
Vystavující:
Zuzana Capoušková, Pardubice
Eva Doležalová, Čeperka
Marie Komárková, Kuks
Jana Müllerová, Hradec Králové
Ilona Němcová, Pardubice
Kevin Smith, Hradec Králové
Eva Stanovská, Dřenice
Romana Svatoňová, Libišany
Hana Šimůnková, Hradec Králové
Kamila Štekerová, Hradec Králové
Hana Štilcová, Hradec Králové
Dita Valachová, Pardubice
Aneta Hloucalová, Hradec Králové
Sofie Březinová, Hradec Králové

Vernisáž ve čtvrtek 5.1. 2023 od 16.30 hodin.

BEZOBAV

2
-
31

leden


Datum konání: 02. 01. 2023 do 31. 01. 2023
Místo konání: Pobočka Moravské Předměstí B
Typ akce: Výstava
 
Výstava fotografií Pavla Rejtara, který vás překvapí surrealistickými díly. Autor zobrazuje události a svou fantazií přetváří jejich realitu do alegorických scén. Jednou z charakteristických vlastností umělcovy tvorby je transparentnost motivů a jejich vzájemné prostupování, které spojuje náměty a objekty, jež jsou od sebe v normálním světě vzdálené.

2
-
31

leden


Datum konání: 02. 01. 2023 do 27. 02. 2023
Místo konání: Galerie Centra celoživotního vzdělávání
Typ akce: Výstava
Hravé, vtipné, výstižné stejně jako mrazivé. Výstava představí nejzajímavější vizuální básně Václava Havla ze sbírky Antikódy, které vytvářel především v první polovině 60. let.
 
Putovní výstava z Knihovny Václava Havla.

2
-
31

leden


Od 2. prosince 2022 do 23. dubna 2023
 
Československé vojenské letectvo v Hradci Králové a Pardubicích 1945 – 1992

Nečekejte žádný horor ani detektivku.
 
UPÍR byl volací znak vojenského letiště v Hradci Králové ve druhé polovině 20. století.
Letiště v sousedních Pardubicích mělo volací znak PRVEK.
 
Výstava v Muzeu východních Čech v Hradci Králové připomíná činnost československého vojenského letectva na letištích v Hradci Králové a Pardubicích v období let 1945 – 1992. Přestože do historické budovy muzea nebylo možné umístit celé letouny, milovníci letectví si rozhodně přijdou na své a nudit se nebude ani nejširší veřejnost. Muzeum představí unikátní exponáty ze sbírek svých, některých dalších muzeí a ze soukromých sbírek. Díky spolupráci s třebíčským modelářským klubem budou k vidění i krásné modely letecké techniky. 

Já, UPÍR, přistání povoluji!

3
-
31

leden


Datum konání: 03. 01. 2023 do 28. 02. 2023
Začátek akce: Od 08:00 do 18:00
Místo konání: Foyer, 1. patro Centra celoživotního vzdělávání
Typ akce: Výstava
Přijďte se seznámit s českými a maďarskými organizacemi, které přijímají dobrovolníky ze zahraničí. Co tito lidé dělají a proč je důležité si pomáhat? Zjistěte, co všechno se skrývá za Evropským sborem solidarity. Výstava vznikla ve spolupráci s maďarskou knihovnou v Szolnoku. Spolufinancováno EU. Vstup volný.

4
-
31

leden


Soubor bannerů, které můžete od 4. ledna vidět v galerii Dokola ve 4. NP, vznikl k 30. výročí založení Oblastní charity Hradec Králové. Prezentace zachycuje vznik Oblastní charity Hradec Králové a představuje, jak postupně vznikaly jednotlivé sociální a zdravotní služby. Jedná se o živý materiál s mnoha komentáři osobností hradecké Charity, doplněný fotografiemi. Zmíněné bannery představují významné milníky hradecké Oblastní charity, projekty, jako např. Tříkrálová sbírka nebo Kamínková benefice, prezentační aktivity, odborné konference... Součástí prezentace jsou i bannery projektu výstavby Lůžkového hospice ve Stěžerách, který Oblastní charita Hradec Králové připravuje.

4
-
31

leden


Od 4. ledna vás zveme do galerie Automat, kde se uskuteční 12. ročník tradiční výstavy s názvem „Stavařina nuda není“.
Prezentovány budou závěrečné práce žáků oboru vzdělání Technické lyceum, dále ročníkové, maturitní a soutěžní práce oborů stavebnictví a technická zařízení budov, které byly vytvořeny v rámci předmětů konstrukční cvičení a aplikovaná výpočetní technika.
Součástí výstavy jsou také ukázky modelů a prací zhotovených v předmětech průmyslové výtvarnictví, technické kreslení, architektura a výtvarná výchova.
Studenti se kromě navrhování konstrukčních řešení staveb zabývají také jejich architektonickým uspořádáním a designem, včetně interiéru. Mají tak možnost rozvíjet svoji fantazii a kreativitu.

5
-
31

leden


Datum konání: 05. 01. 2023 do 28. 02. 2023
Místo konání: Foyer, 1. patro Centra celoživotního vzdělávání
Typ akce: Výstava
Výstava fotografií představuje „barevnost“ a rozmanitost Ukrajiny. Na fotografiích můžete vidět krásu Ukrajinských Karpat, centrum přístavního města Oděsa nebo hlavního města Kyjeva, historickou pevnost Kamenec, ale i fotografie z domova důchodců či dětského domova. Autorem fotografií je Miroslav Hodeček, pracovník Střediska humanitární pomoci a rozvojové spolupráce DCHOO a profesionální fotograf.
 
Spolufinancováno EU.

7
-
31

leden


změna programu vyhrazena
AC klub - program na leden/únor

7
-
31

leden


Prostor kavárny Bio Central zaplnila tuto sobotu výstava dvou umělců. Jan Wilda, čerstvý absolvent Univerzity Ústí nad Labem ke spolupráci přizval svého vedoucího ateliéru – uznávaného umělce Jiřího Kovandu. Jejich společná výstava Pod tácky město vznikla na míru prostoru kavárny a propojuje mimo jejich prací také lidové umění s motivy krajiny Českého ráje, hospodské estetiky a laskavým humorem.
 
„Výstavu Pod tácky město jsme s Jiřím Kovandou pojali jako společnou reakci na prostory kavárny v Bio Central. Sešli jsme se tu asi měsíc před výstavou a rozhodli se v den vernisáže nainstalovat kresby, koláže, fotografie a objekty tak, jak se to obyčejně dělá v galerii a prostor kavárny tak i pojímat. Jedním z hlavních děl je například stovka bílých podtácků, na které jsme vytvořili kresby a koláže a poté je rozdali na stoly k prohlédnutí, použití, či zcizení,“ představuje výstavu jeden z autorů – Jan Wilda. 
 
Základem výstavy jsou zarámované koláže, fotografie a ilustrace obou umělců s nalezenými výstřižky nebo čísly. Návštěvník tu ale najde také drátěné, po domácku vyráběné objekty dotvořené na místě různými technikami. Dále autoři připravili jakousi výstavku objektů, která evokuje parapety s pracemi dětí ze základní umělecké školy. Tato „výstavka“ ale účinně dotváří koláže na stěnách. 
„Výstava vznikala nejen na míru prostoru, ve kterém je umístěna, ale také přímo v tomto prostoru. Od sobotního dopoledne Wilda s Kovandou vytvořili ze svých děl – fotografií, ilustrací, skic, koláží a různých nalezených drobností – devět vitrín – jak sami říkají. Vznikla tak výstava, která je výsledkem jejich společné diskuze a spontánní spolupráce,“ popisuje proces vzniku výstavy Ilona Mach, která výstavy v Bio Central zajišťuje. 
 
Výstava potrvá do konce února. Je přístupná zdarma v otevíracích hodinách kavárny. 
 

Pod tácky město

7
-
28

leden


Změna programu vyhrazena
Denoche music hall - program na leden

13
-
26

leden

13
-
28

leden


Změna programu vyhrazena.
Club la Fabrique - program na leden

PARTNEŘI TURISTICKÉHO INFORMAČNÍHO CENTRA